Googlat i timmar nu men hittar ingen riktigt likadan… hittas i badrum/duschen och det är en duktig simmare för när jag slängde den i toan och spola en vända så hängde den sig kvar. Fick slänga i toapapper som tyngde ner den och fick med sig den i spolning nr 2.

Har sett en (1st) innan på samma ställe under våra 6år i huset så *peppar peppar verkar det åtminstone inte vara något som lagt flera hundra ägg och kläckts i massor

Har ,tyvärr, inte avtal med Anticimex längre (hade första 2 åren) men är egentligen inte orolig just nu OM inte någon här säger att det är nåt jäkla skadedjur jag fått in. Bor i Mellansverige (Karlskoga) om det spelar någon roll för vart vissa arter lever och frodas

• Insekt som simmar i vit badrumsmiljö, troligen identifierad i duschen eller toaletten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lotez83 skrev:
Googlat i timmar nu men hittar ingen riktigt likadan… hittas i badrum/duschen och det är en duktig simmare för när jag slängde den i toan och spola en vända så hängde den sig kvar. Fick slänga i toapapper som tyngde ner den och fick med sig den i spolning nr 2.

Har sett en (1st) innan på samma ställe under våra 6år i huset så *peppar peppar verkar det åtminstone inte vara något som lagt flera hundra ägg och kläckts i massor

Har ,tyvärr, inte avtal med Anticimex längre (hade första 2 åren) men är egentligen inte orolig just nu OM inte någon här säger att det är nåt jäkla skadedjur jag fått in. Bor i Mellansverige (Karlskoga) om det spelar någon roll för vart vissa arter lever och frodas
Kör man bilden i google lens, ser det ut som en insekt av arten kortvinge. Kanske en jättekortvinge. Finns kanske någon expert här som kan säga vilken.

Skicka bilden till jourhavande biolog på naturhistoriska museet!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Haha gjorde faktiskt som du sa. Får se vad det blir för svar

men känns som stinkande kortvinge ligger nära till hands. Undrar bara varför den gillar min duschhörna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.