Googlat i timmar nu men hittar ingen riktigt likadan… hittas i badrum/duschen och det är en duktig simmare för när jag slängde den i toan och spola en vända så hängde den sig kvar. Fick slänga i toapapper som tyngde ner den och fick med sig den i spolning nr 2.
Har sett en (1st) innan på samma ställe under våra 6år i huset så *peppar peppar verkar det åtminstone inte vara något som lagt flera hundra ägg och kläckts i massor
Har ,tyvärr, inte avtal med Anticimex längre (hade första 2 åren) men är egentligen inte orolig just nu OM inte någon här säger att det är nåt jäkla skadedjur jag fått in. Bor i Mellansverige (Karlskoga) om det spelar någon roll för vart vissa arter lever och frodas
Har sett en (1st) innan på samma ställe under våra 6år i huset så *peppar peppar verkar det åtminstone inte vara något som lagt flera hundra ägg och kläckts i massor
Har ,tyvärr, inte avtal med Anticimex längre (hade första 2 åren) men är egentligen inte orolig just nu OM inte någon här säger att det är nåt jäkla skadedjur jag fått in. Bor i Mellansverige (Karlskoga) om det spelar någon roll för vart vissa arter lever och frodas
Kör man bilden i google lens, ser det ut som en insekt av arten kortvinge. Kanske en jättekortvinge. Finns kanske någon expert här som kan säga vilken.L Lotez83 skrev:Googlat i timmar nu men hittar ingen riktigt likadan… hittas i badrum/duschen och det är en duktig simmare för när jag slängde den i toan och spola en vända så hängde den sig kvar. Fick slänga i toapapper som tyngde ner den och fick med sig den i spolning nr 2.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan någon hjälpa mig att tyda ritningen?
Planlösningar -
Någon som vet vad det här är för FTX aggregat?
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som kan rekommendera en bra takläggare i Norrtäljeområdet?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
skalbagge ? svart med vit rand. någon veta ?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Mantorp Veta Någon som ska bygga där?
Socialt & Projekt