Redan innan vi hunnit bli färdiga med vår köksrenovering bestämde sig IKEA för att sluta sälja ovanstående handtag vilket ställer till problem när vi nu bestämt oss att komplettera med ett par dörrar som inte var med i den ursprungliga planeringen. Dessa dörrar kommer ju naturligtvis behöva handtag och IKEA påstår att det inte finns ett enda par handtag i restlager någonstans i världen. Så nu får vi antingen byta ALLA handtag eller leva med två udda handtag. Känns inte superkul med ett kök som är så nytt att det inte ens är färdigt ännu.
Har kollat Blocket, Tradera och eBay. Hittar kromade och svarta men inga mässingsfärgade.
I-landsproblem, javisst, men nu råkar jag ju bo i ett i-land så det är den typ av problem jag förväntas ha.
Ingen som fått ett par dylika handtag över från sin köksrenovering som kan tänka sig att tjäna en hacka?
Har kollat Blocket, Tradera och eBay. Hittar kromade och svarta men inga mässingsfärgade.
I-landsproblem, javisst, men nu råkar jag ju bo i ett i-land så det är den typ av problem jag förväntas ha.
Ingen som fått ett par dylika handtag över från sin köksrenovering som kan tänka sig att tjäna en hacka?
Jag har inga. Men en bild underlättar nog för att få napp.
Man undrar ju lite hur en avpolletterad produkt kan bara upphöra att existera. Det borde ju rimligtvis finnas ett icke helt oansenligt överskott av handtag. Har svårt att tänka mig att i samma sekund som man beslutade att sluta sälja så var det slut på samtliga varuhus. Ingen som råkar känna till vad som händer med en utgången vara hos IKEA?
Skickas det centralt för destruering eller vad händer egentligen?
Varför finns det inte något dotterbolag till IKEA som hanterar dessa produkter, en onlinebutik där man säljer ut överskott. Fasen, tror jag ska ringa Kamprad och föreslå ett samarbete!
Skickas det centralt för destruering eller vad händer egentligen?
Varför finns det inte något dotterbolag till IKEA som hanterar dessa produkter, en onlinebutik där man säljer ut överskott. Fasen, tror jag ska ringa Kamprad och föreslå ett samarbete!
Verkar inte som att man editera sin trådstart. Så jag får väl skriva här att jag inte längre söker handtag. Det dök upp en säljare på eBay i Kanada som hade handtag i rätt färg. 60 sek/handtag (ink frakt) var väl inte jättebilligt men alternativ saknades.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon som känner igen lackskador på Ikea Metod kök?
Kök -
Någon som har en tvåmeters skåpdörr till ikea metod ?
Kök -
Någon som har Ikea Utrusta (horisontellt gångjärn) under hyllplan?
Kök -
Ikea Grillskär - någon som provat?
Trädgård allmänt -
Hörnskafferi IKEA - någon som byggt och kan tipsa om lösning!
Kök