5 294 läst ·
11 svar
5k läst
11 svar
Någon som har en bit Ikea Perfekt Sockel ca 21x60cm till övers?
Jag håller på att renovera mitt kök under en längre period och har därmed hamnat i skarven mellan Ikeas köksbyte från Faktum till Metod. Jag har köpt på mig det jag behöver men när det härom dagen var dags att kapa till golvsockeln så gick det fort och fel, sista gavelbiten blev för kort.
Sockeln är Perfekt sockel, vit för applåd. 21cm hög, artikelnr: 201.656.98. Tidigare har gått att efterbeställa den från Ikea men nu finns endast den lägre varianten (16cm) kvar i sortimentet.
Nu till min fråga, finns det någon som råkar ha en bit (minst 60cm) av denna sockel liggandes som ni kan tänka er att sälja?
Det optimala vore om det finns någon i stockholmsormrådet men betalar gärna för att få den skickad med.
Tack på förhand!
Sockeln är Perfekt sockel, vit för applåd. 21cm hög, artikelnr: 201.656.98. Tidigare har gått att efterbeställa den från Ikea men nu finns endast den lägre varianten (16cm) kvar i sortimentet.
Nu till min fråga, finns det någon som råkar ha en bit (minst 60cm) av denna sockel liggandes som ni kan tänka er att sälja?
Det optimala vore om det finns någon i stockholmsormrådet men betalar gärna för att få den skickad med.
Tack på förhand!
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Det kostar en del extra att få tag på en äldre detalj, så om man behöver 60cm sockel så känns det nog väldigt dyrt.
Tyvärr har jag bara 16cm höga, och befinner mig på fel plats.
Tyvärr har jag bara 16cm höga, och befinner mig på fel plats.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Jag är rätt säker på att jag har det, måste bara säkra upp att jag själv får kvar det jag behöver (rättare sagt att min bättre hälft håller med om att vi inte ska sätta sockel på själva sockellådorna i hallen). Såvitt jag minns har jag ett obrutet paket av den högre sockeln.
/U
EDIT: när jag tänker efter så är väl sockellådorna byggda för den lägre sockeln, undrar om det inte var därför de inte kom dit till att börja med (jag orkade inte plocka fram sågbordet eller sänksågen).
Jag skulle vidare gissa att min bättre hälft snarare applåderar om vi blir av med lite av mina "bra att ha"-saker, men jag måste nog ändå kolla först
/U
EDIT: när jag tänker efter så är väl sockellådorna byggda för den lägre sockeln, undrar om det inte var därför de inte kom dit till att börja med (jag orkade inte plocka fram sågbordet eller sänksågen).
Jag skulle vidare gissa att min bättre hälft snarare applåderar om vi blir av med lite av mina "bra att ha"-saker, men jag måste nog ändå kolla först
Redigerat:
Det låter ju helt fantastiskt om det skulle visa sig att du/ni kan tänka er att avyttra den. Tveka inte att höra av dig när du undersökt saken närmare!ullberg skrev:Jag är rätt säker på att jag har det, måste bara säkra upp att jag själv får kvar det jag behöver (rättare sagt att min bättre hälft håller med om att vi inte ska sätta sockel på själva sockellådorna i hallen). Såvitt jag minns har jag ett obrutet paket av den högre sockeln.
/U
Jag skulle vidare gissa att min bättre hälft snarare applåderar om vi blir av med lite av mina "bra att ha"-saker, men jag måste nog ändå kolla först![]()
Jag är oavsett väldigt tacksam för engagemanget!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Jag har inventerat lagret och det visade sig att det fanns inte mindre än två oöppnade paket, det kan jag omöjligtvis behöva. Dessutom hade jag en 63cm lång lös bit, den är dock nerkapad på höjden (vi behövde bara 20 cm).
Jag har dock nackspärr för närvarande så jag lyckades inte få fram paketen och läsa artikelnumren, men mina är vita vanliga folierade, det är sådana du vill ha? eller finns det flera vita varianter?
EDIT: rotade rätt på orderbekräftelsen och min verkar tyvärr vara off-white (det håller jag med om att den är men det verkar som att IKEA faktiskt hade fler vita), det står så här:
5 PERF SOCKEL 220X21 OFF-WHI 401.656.97
Det är fel då antar jag, ledsen att jag tände hoppet och sedan så abrupt släckte det igen...
/U
Jag har dock nackspärr för närvarande så jag lyckades inte få fram paketen och läsa artikelnumren, men mina är vita vanliga folierade, det är sådana du vill ha? eller finns det flera vita varianter?
EDIT: rotade rätt på orderbekräftelsen och min verkar tyvärr vara off-white (det håller jag med om att den är men det verkar som att IKEA faktiskt hade fler vita), det står så här:
Det är fel då antar jag, ledsen att jag tände hoppet och sedan så abrupt släckte det igen...
/U
Redigerat:
Jo, det är inte rätt tyvärr.. Så nära med ändå inte, får försöka jaga vidareullberg skrev:Jag har inventerat lagret och det visade sig att det fanns inte mindre än två oöppnade paket, det kan jag omöjligtvis behöva. Dessutom hade jag en 63cm lång lös bit, den är dock nerkapad på höjden (vi behövde bara 20 cm).
/U
Tack för hjälpen i alla fall!
Ingen som kan hjälpa mig? 
När jag byggde Ikeakök så var sockeln inte tillräckligt hög för att helt nå upp till skåpstommarna.
Jag fick en bit MDF uppsågad på byggvaruhus, och målade den själv och satte fast den med Ikeas beslag. Gick på mindre än vad sockeln från IKEA skulle kostat och betydligt rejälare, Ikeas var av mjuk spån med folie runt.
Jag fick en bit MDF uppsågad på byggvaruhus, och målade den själv och satte fast den med Ikeas beslag. Gick på mindre än vad sockeln från IKEA skulle kostat och betydligt rejälare, Ikeas var av mjuk spån med folie runt.
Hade kunnat vara ett alternativ men nu har jag redan kapat till övriga socklar och vill ha "look" som resterande socklar.Jajjan skrev:När jag byggde Ikeakök så var sockeln inte tillräckligt hög för att helt nå upp till skåpstommarna.
Nu är detta löst. Fick tag i rätt sockel på Blocket.
Tack alla för ert engagemang!
Tack alla för ert engagemang!
Klicka här för att svara