5 602 läst · 13 svar
6k läst
13 svar
Någon som har anlitat Fönsterhuset?
Hej,
Jag håller på att samla offert och vi kanske kommer att anlita Fönsterhuset för att bytta till PVC fönster och jag är intresserad att veta om någon har haft en bra eller dålig upplevelse hos dem.
Det jag vet är att över 10 st fönster blir klara i 3 dagar och det är ett gäng från Poland som utför jobbet men om det blir bra gjort vet jag inte.
Är det någon här som har anlitat företaget?
Nöjd?
Missnöjd?
Jag håller på att samla offert och vi kanske kommer att anlita Fönsterhuset för att bytta till PVC fönster och jag är intresserad att veta om någon har haft en bra eller dålig upplevelse hos dem.
Det jag vet är att över 10 st fönster blir klara i 3 dagar och det är ett gäng från Poland som utför jobbet men om det blir bra gjort vet jag inte.
Är det någon här som har anlitat företaget?
Nöjd?
Missnöjd?
Tja!A AbRhesus skrev:
Ja... jag gjorde det och det jag kan säga är att du får det du betalar för...
Inga fel på fönster men dem som kom för att utföra installation var en man (boss) och en kille som hjälpare, en som kunde "lite" svenska och den andra kunde inga ord alls.
Jag märkte att dem kan inte ens använda verktyg, jag fick hoppa in och använda mina egna verktyg och hjälpa till, han ville att jag skulle använda min bil och hämta material åt honom och vägrade att åka själv, då fick jag ringa till hans chef och flippa ur, han var mycket arrogant, han svor åt mig på hans språk med ett leende men jag jobbade med en gubbe som pratar samma språk så jag kan många svordomar och svor tillbaka, han blev överraskade.
Det var en blå skåp bil med namnet Migos "eller Miggos" Bygg på.
Billig och dålig kvalité av utländsk arbetskraft.
Angående själva fönster har jag ingenting negativ att säga.
Redigerat:
Var i landet bor du? Fönsterhuset finns i nästan hela Sverige.
Jag bor i Örnsköldsvik, säljaren berättade att han åkte och sålde fönster i stora delar av landet, han sa att skulle gå i pension snart, han körde en mörk grå Audi A4 kupé.S sevenfifty skrev:
Fönsterhuset finns i nästan hela landet men inga garanti att dem anlitar kvalificerad svensk arbetskraft, dem måste pressa ner priset och ett sätt att göra det är anlita "händiga" folk från utlandet.
Fönster dem säljer är bra PVC fönster, vill du köpa deras fönster behöver du inte anlita deras installatörer, ta kontakt med en snickare för att utföra jobbet eller ta fråga säljaren om vem är det som ska installera hos dig, om det är en svensk kompetent företag som ska göra jobbet.
Nu har jag upptäckt att tätningsmedel dem hade runt fönster var inte den rätta och släppte in vatten i vägen, det ska fixas nu att vi ska renovera hela badrummet.
Fönsterhuset i Värmland vet jag har svenska kunniga fönstermontörer
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Att de överhuvudtaget anlitar inkompetenta hantverkare någonstans är ju en varningsklocka. Även om någon skulle ha råkat ha turen att få ett vettigt team i ex. Stockholm, så har du ju inga garantier för vilken firma de rotar fram just för monteringen hos dig.
Jag är övertygad om att du får det både billigare och bättre om du anlitar en lokal snickare själv, hoppa över "fönsterföretaget".
Jag är övertygad om att du får det både billigare och bättre om du anlitar en lokal snickare själv, hoppa över "fönsterföretaget".
Jag har tänkt på detta med att hyra in snickare och köpa fönster skälv men då har jag märkt att total priset blir nästan det samma eller till och med dyrare men locala snickaren eftersom fönstren blir mycket dyrare i inköp för mig.H hempularen skrev:Att de överhuvudtaget anlitar inkompetenta hantverkare någonstans är ju en varningsklocka. Även om någon skulle ha råkat ha turen att få ett vettigt team i ex. Stockholm, så har du ju inga garantier för vilken firma de rotar fram just för monteringen hos dig.
Ca 10 000kr pr fönster kostar det mig nu med allt inklusive (Montering, ROT, bort med soper).
Jag har sedan tidigare fått ett badrum renoverat av lokala snickarn, DVS lokala snickarn kom o kollade på jobbet och typ solgde in det men dom som senar kom o gjorde jobbet var från et icke skidåkande land
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Men 10 000 per fönster i PVC tycker jag låter dyrt. Har iofs. ingen erfarenhet av att låta byta fönster.
Men när vi byggde på huset har jag för mig att det tog två gubbar typ 1h per fönster för själva fönstret (från att man börjar lyfta upp det till det satt på plats), sedan tillkom givetvis arbete med lister, smyg osv. Men det gjordes inte samtidigt med insättning av fönster, eftersom det var en helt ny byggnadsdel. Och det var nog egentligen bara 10 minuter som det behövde vara 2 mannar. Den andre borde kunna arbeta med lister osv, när fönstret väl är förankrat.
Jag har uppfattat att PVC fönster typiskt kostar 5 000 per st, om man inte letar efter lägsta pris. Byter du flera fönster på en gång borde man inte behöva räkna med mer än 3 - 4 mantimmar per fönster, troligen mindre.
Men när vi byggde på huset har jag för mig att det tog två gubbar typ 1h per fönster för själva fönstret (från att man börjar lyfta upp det till det satt på plats), sedan tillkom givetvis arbete med lister, smyg osv. Men det gjordes inte samtidigt med insättning av fönster, eftersom det var en helt ny byggnadsdel. Och det var nog egentligen bara 10 minuter som det behövde vara 2 mannar. Den andre borde kunna arbeta med lister osv, när fönstret väl är förankrat.
Jag har uppfattat att PVC fönster typiskt kostar 5 000 per st, om man inte letar efter lägsta pris. Byter du flera fönster på en gång borde man inte behöva räkna med mer än 3 - 4 mantimmar per fönster, troligen mindre.
Inget PVC utan Trä o aluminium.H hempularen skrev:Men 10 000 per fönster i PVC tycker jag låter dyrt. Har iofs. ingen erfarenhet av att låta byta fönster.
Jag vet att dom monterar fönster och ytterdörrar.Referensobjekt får du säkert om du ringer och frågar dom
Liknande trådar
-
Har någon anlitat Tivo houses?
Hustillverkare -
Någon som anlitat MAKT AB?
Tak & Vind -
Någon som anlitat T.C.G Bygg Ab?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
XH bygg- någon som anlitat?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Någon som anlitat Amhult Bygg i Göteborg?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer