Byggahus.se
R
Jag har ett borohus från -87 med bacho ACJ + bacho minimaster.
Dvs luftvärme + ftx, inga problem här. Sitter både fin filter och grov filter i ACJ:n samt filter i minimastern så inga problem med luftkvaliteten.
Bra mycket bättre än hus med självdrag m.m

140kvm hus+40kvm garage, massor med elektronik och håller 22grader inomhus 10grader i garaget i jkpg. 17 000kwh om året allt som allt för hushållsel och uppvärmning.
satte in L/L förra hösten så detta blir första året jag kan se om hur den årliga förbrukningen ev. ändrats.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
En kollega har den omvända varianten. Luftburen värme men utblås i golvet. Det fungerar bra
 
R RalleB skrev:
Jag har ett borohus från -87 med bacho ACJ + bacho minimaster.
Dvs luftvärme + ftx, inga problem här. Sitter både fin filter och grov filter i ACJ:n samt filter i minimastern så inga problem med luftkvaliteten.
Bra mycket bättre än hus med självdrag m.m

140kvm hus+40kvm garage, massor med elektronik och håller 22grader inomhus 10grader i garaget i jkpg. 17 000kwh om året allt som allt för hushållsel och uppvärmning.
satte in L/L förra hösten så detta blir första året jag kan se om hur den årliga förbrukningen ev. ändrats.
Jag bor också i ett Boro hus, 1990, med samma värmesystem. Tycker att det funkar kanon även om det såklart alltid är dyrt med el som uppvärmning. Bor i Piteå och klarar vintrarna fint.
Hur mycket hjälpte din LLVP dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.