Jag har 4-5dm brett med grov dränering närmast husgrunden. Men dräneringsmaterialet är numera "förorenat" i och med att myror konkat dit en massa material som ser ut som sandblandad jord.
- Borde jag vara bekymrad?
- Hur "renar" jag enklast dräneringsmaterialet från myrbomaterialet?
- Och hur hindrar jag myrorna från att fortsätta bygga bo i min dränering?

C Calle_O skrev:
Jag har 4-5dm brett med grov dränering närmast husgrunden. Men dräneringsmaterialet är numera "förorenat" i och med att myror konkat dit en massa material som ser ut som sandblandad jord.
- Borde jag vara bekymrad?
- Hur "renar" jag enklast dräneringsmaterialet från myrbomaterialet?
- Och hur hindrar jag myrorna från att fortsätta bygga bo i min dränering?
Du kan ju testa att lägga dit stenflis och blanda ut med för dom är inte jätteförtjut i det materialet.

Vad har du närmast grunden, isolering av något slag. sen blandar du in Myrr i massorna så blir du av med dom.

V växelventil skrev:
Du kan ju testa att lägga dit stenflis och blanda ut med för dom är inte jätteförtjut i det materialet.
Tack, låter som ett användbart tips.

J jonaserik skrev:
Vad har du närmast grunden, isolering av något slag. sen blandar du in Myrr i massorna så blir du av med dom.
Platonmatta och ingen isolering.
Hur doserar man Myrr i denna application?

• Grund av byggnad med isolering, grusspridning, betongvägg, utgrävning, gräs syns i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kokande vatten är bra att hälla på myrbon i marken. I dränerande material lär du kunna döda dem rätt heltäckande en bra bit ner.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.