God morgon
Min vattenpump, en trefas jetpump har lite problem. En fas hade gått, då har pumpen gått och blivit väldigt varm så plasten smält lite. Varför har inte motorskyddet löst ut?
Tack tack

M morgi skrev:
God morgon
Min vattenpump, en trefas jetpump har lite problem. En fas hade gått, då har pumpen gått och blivit väldigt varm så plasten smält lite. Varför har inte motorskyddet löst ut?
Tack tack
Vad är det för motorskydd, är det ställbart?

Foto på motorskydd och motorskylt så kan vi nog hjälpa dig.

S0MMER S0MMER skrev:
Vad är det för motorskydd, är det ställbart?
Nej

Yes tack En typskylt på en grön elektromekanisk enhet med tekniska specifikationer och QR-kod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Industriell elkontakt med röd knapp och svart vridreglage på trävägg. Kablar anslutna ovan och till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är ställbart du får lossa locket och se hur det är inställt. Enligt motorskylten ska du då ställa det 2.3 A om det går.

• Gilla
morgi
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Det är ställbart du får lossa locket och se hur det är inställt. Enligt motorskylten ska du då ställa det 2.3 A om det går.
Hmm ok tack, men problemet är att det inte löser ut men det kanske är samma inställning

Du får öppna och se vad det är för område på skyddet. Det är ingen dålig typ av motorskydd så att det helt skulle fela är ovanligt.

• Gilla
morgi och 2 till
  • Laddar…
Jag har varit på jobb i helgen.

Men det var mycket riktigt felställt!

Tack för hjälpen!

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.