Hej,
Vi har i vårt sovrum ett vridfönster utan egentlig smyg, men skulle ändå vilja ha både en fönsterlampa och mörkläggning. Det gör att nuvarande lösning med rullgardin vid fodret inte funkar. På andra fönster har jag kunnat sätta rullgardinen i smygen, men det går alltså inte här.
Vi behöver alltså mörkläggning som inte bygger ut så mycket. Finns det någon som har tips på bra mörkläggning som sitter på fönsterbågen, alt på karmen, men ändå inte har så mycket ljusinsläpp?
Vi har i vårt sovrum ett vridfönster utan egentlig smyg, men skulle ändå vilja ha både en fönsterlampa och mörkläggning. Det gör att nuvarande lösning med rullgardin vid fodret inte funkar. På andra fönster har jag kunnat sätta rullgardinen i smygen, men det går alltså inte här.
Vi behöver alltså mörkläggning som inte bygger ut så mycket. Finns det någon som har tips på bra mörkläggning som sitter på fönsterbågen, alt på karmen, men ändå inte har så mycket ljusinsläpp?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Jag har en plissé i fönstret i "biorummet". Den sitter i karmen, och det blir redigt mörkt.
https://www.persiennbutiken.se/contents/sv/d48_plissegardiner.html
Länken går till en butik jag inte vet nånting om, och inte tar ansvar för.
https://www.persiennbutiken.se/contents/sv/d48_plissegardiner.html
Länken går till en butik jag inte vet nånting om, och inte tar ansvar för.
Tack!Stefan Bengtsson skrev:
Vilken typ av plissé använde du? Är lister på kanteran som hindrar ljusinsläpp eller hur funkar det?
Har du en länk till den produkt du var nöjd med?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Jag har en med dubbelt tyg, och folie emellan. Jag har inga skenor i sidorna. Plissen går ganska nära karmen, och det läcker inte in särskilt mycket ljus där.
Tyvärr lägger den sig ju på handtaget och går inte ända ner i nederkant. Men jag upplever att det går rätt bra. Den går ju nedanför glaskanten i alla fall.
Jag har tyvärr ingen länk till den jag har, jag minns inte riktigt var jag köpt den.
Tyvärr lägger den sig ju på handtaget och går inte ända ner i nederkant. Men jag upplever att det går rätt bra. Den går ju nedanför glaskanten i alla fall.
Jag har tyvärr ingen länk till den jag har, jag minns inte riktigt var jag köpt den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Mörkläggningsgardin till Velux takfönster - Göteborg
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Pvc vridfönster -Aradas ok?
Fönster & Dörrar -
Mörklägga ”bio-rum” med två nya Elit 9x13 vridfönster i trä?
Fönster & Dörrar -
Hänga av vridfönster - hur?
Fönster & Dörrar -
Erfarenhet av sk. nohole-persienner för mörkläggning?
Fönster & Dörrar