Kan oxå rekommendera att betsa en billig skiva. Köpte Ikeas i björk och bestade med Hedins oljebets. Eftersom skivan redan va lätt inoljad från början valde jag en oljebets för att slippa göra skivan trären. Efter betsen oljade jag in skivan med Trip Traps köksbordsolja. Blev jättebra!
Hur bra håller sig betsen?
Har sett utställningskök där skivan börjat bli flammig då betsen slitits ut. Och då har ändå ingen använt köket på riktigt utan det har slitits ner av att folk strukit sina händer mot skivan.
Har sett utställningskök där skivan börjat bli flammig då betsen slitits ut. Och då har ändå ingen använt köket på riktigt utan det har slitits ner av att folk strukit sina händer mot skivan.
Betsade skivan i september förra året och nu i april är dom fortfarande lika fina. Vet inte om det har med att göra kvalitén på betsen eller att vi inte är mästerkockar som står timmar varje dag vid bänken...
Ja man måste olja med jämna mellanrum. Det är ju tyvärr så med massiva träskivor. Med Trip Traps olja är det en gång i kvartalet, varierar säkert mellan olika märken. Det går ju oxå att vaxa men det kanske ngn annan kan berätta om 
Vill man ha ännu mörkare skiva är det bara att gå en runda till med betsen.
Vill man ha ännu mörkare skiva är det bara att gå en runda till med betsen.
Har de? Nyhet för mig, då kanske man kan få det man vill ha, Valnötslaminat med en ALU-kant till hyfsat pris!ikeafreak skrev:
/ Fredrik
Jag tycker Ajacou är supersnyggt! Fick syn på det efter vi hade beställt valnöt men har sedan dess sett flera snygga t ex hade de en jättebillig (iof helt obehandlad) på Bauhaus. Supersnyggt alternativ till Valnöt.
Laminat tycker jag dock du ska undvika. Valnöts laminaten från Ikea som ngn skrev om är heeeemsk!
Dessutom inte alls så tåligt som man säger, och om det blir några märken kan man inte göra ngt åt det...
Laminat tycker jag dock du ska undvika. Valnöts laminaten från Ikea som ngn skrev om är heeeemsk!
Dessutom inte alls så tåligt som man säger, och om det blir några märken kan man inte göra ngt åt det...
Jag köpte Nyatoh på Silvan när dom hade rea nyligen. 3000 x 615 x 38. Solid och ganska fin färg (lite åt Merbau hållet). Kostade endast 1495:-. Jag slog till på 8 st....
9
9
Klicka här för att svara