Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Om du ska montera väggbrickan där det inte är tätskikt, t.ex. i kök eller liknande, så sätter man den på röret som kommer ut som ngn slags tätning.
Så har jag fått det förklarat för mig. Jag använder den om jag kommer ihåg det, tror egentligen inte det spelar någon roll.
Så har jag fått det förklarat för mig. Jag använder den om jag kommer ihåg det, tror egentligen inte det spelar någon roll.
På temat om den rackarns väggbrickan (RSK 8550651)....
Köpte på mig ett gäng för att sätta upp i senaste projektet. För tappventilen med koniskt säte (säger man så?) passade ju väggbrickan perfekt men vinkelventilen med platt säte funkar ju givetvis inte (RSK-nr: 8546972).
Vad för vinkelventil ska man köra egentligen till denna väggbricka? Sätet på tappventilen till vänster och vinkelventilen till höger
Köpte på mig ett gäng för att sätta upp i senaste projektet. För tappventilen med koniskt säte (säger man så?) passade ju väggbrickan perfekt men vinkelventilen med platt säte funkar ju givetvis inte (RSK-nr: 8546972).
Vad för vinkelventil ska man köra egentligen till denna väggbricka? Sätet på tappventilen till vänster och vinkelventilen till höger
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, det är ju givet. Vinkelventilen har ju ett koniskt och ett platt säte. Den kom med mutter och klämring för koniskt säte så jag trodde i min enfald att jag fick fel ventil.
Direkt ur påsen:
Vänder jag på ventilen så vredet hamnar undertill passar ventilen finfint i väggbrickan men jag åker på att ordna några halvkopplingar för platt säte
Är det så som var tanken att man är tvungen att komplettera?
Direkt ur påsen:
Logga in
Skapa konto
Vänder jag på ventilen så vredet hamnar undertill passar ventilen finfint i väggbrickan men jag åker på att ordna några halvkopplingar för platt säte
Logga in
Skapa konto
Är det så som var tanken att man är tvungen att komplettera?
Klicka här för att svara