Hej,
Har precis fått hem mitt lysrörsarmatur E7013716. Det följde dock inte med någon monteringsanvisning, och med de få skruvar och pryttlar som följde med borde det vara busigt enkelt. Men det är en skruv jag inte förstår var den skall vara.

På ovansidan ser armaturen ut som bilden nedan:
IMG_1796.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan följer det med en mojäng i vilken man trär i vajern som ser ut såhär:
IMG_1793.jpg
Skapa konto
IMG_1794.jpg
Skapa konto

Och det verkar som man skall trä in vajern i den lilla "pipen" så den kommer ut i sidan. På det sättet låses vajern när man försöker dra ur den ur "pipen". På undersidan av låsgrejen är ett gängat hål.

Och det är nu jag blir lite konfunderad. Det följer med en helt vanlig skruv med låsbricka, och som jag förstår det skall denna skruv skruvas i underfrån från insidan av armaturen in i den där låsgrejen. Låter enkelt och bra.

Men.. Vad är det mer jag fått med? Som ni ser på bilden nedan har det följt med en annan grej som jag inte förstår vad den skall vara till, och eftersom jag inte förstår det är jag rädd jag missar något. Kanske något viktigt? Är det någon som vet?
IMG_1791.jpg
Skapa konto
IMG_1792.jpg
Skapa konto

Skall jag använda den prylen ovan med två olika gängor och spår i ena änden, eller vad är det?

Såhär kan det se ut:
IMG_1795.jpg
Skapa konto

Tack
/H

Ingen som vet?

/H

ifall jag inte missminner mig helt fel så är det den med bricka du nyttjar den går att skruva åt ifall du tar bort rasset/gallret från undersidan av armaturen, Så att den inte glider ur sitt spår så att säga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.