jag har kommit fram till momentet; montering av innerdörr i lättbetongvägg. Jag har knackat ner all gammal puts så jag har "ren" lättbetong framme.

Hur skall jag göra med putsen mot dörrkarmen? Jag har två alternativ som jag ser det just nu (kan ju finnas ett par alternativ till som jag inte ser, jag är ju amatör 😄)

Alt. 1: putsar mot dörrkamen och monterar foder. Karmen alltså i liv med färdigt putsad vägg.

Alt. 2. Monterar dörrkarmen i "mitten" av lättbetongväggen och putsar små "smygar".

Nu kom jag på ett 3dje alternativ själv...

Alt. 3. Som alt 1 men utan foder. Håller övergången mellan trä och puts? Utan att spricka?

Hur skall jag göra för att få det snyggt?

Alt 2 ser nog bäst ut.

Haba_tsutt skrev:
jag har kommit fram till momentet; montering av innerdörr i lättbetongvägg. Jag har knackat ner all gammal puts så jag har "ren" lättbetong framme.

Hur skall jag göra med putsen mot dörrkarmen? Jag har två alternativ som jag ser det just nu (kan ju finnas ett par alternativ till som jag inte ser, jag är ju amatör 😄)

Alt. 1: putsar mot dörrkamen och monterar foder. Karmen alltså i liv med färdigt putsad vägg.

Alt. 2. Monterar dörrkarmen i "mitten" av lättbetongväggen och putsar små "smygar".

Nu kom jag på ett 3dje alternativ själv...

Alt. 3. Som alt 1 men utan foder. Håller övergången mellan trä och puts? Utan att spricka?

Hur skall jag göra för att få det snyggt?
Så ser min ut. Detta är dörr genom gamla ytterväggen(utbyggnad)
Kanske kan hjälpa dig på traven...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Haba_tsutt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.