Hej håller på att bygga ett badrum och är inne på golvet har pratat med lite olika butiker om detta men är lite osäker på vissa saker. Tanken är att jag skapar fall med kilade reglar som jag lägger bygg plywood på och sedan Isolerskiva T2Reflecta med T2Röd i http://www.bygghemma.se/inomhus/var...od-paket-for-temperaturkansliga-golv/p-130942
På golvvärmen blev jag rekommenderad att använda åldersbeständig plast och senan lägga våtrumsmatta. På väggarna ska jag ha Fibo-Trespo Våtrumspanel.
FRÅGOR
Funkar det att bara skapa fall med kilar eller måste men flytspackla ?
Funkar uppsättningen med tex bara åldersbeständig plast i så fal hur kan jag montera den på smidigast set ?
Funkar uppsättningen som helhet eller finns det smidigare set? Vill helst slippa flytspackla då jag har relativt bra lutning redan, eller måste man flytspackla?
Har försökt att hittat en tråd om liknande men har inte lyckats så bra så är glad för alla åsikter mvh

Nu är inte jag någon våtrumsexpert. Men hela uppbyggnadssättet du förklarar har jag aldrig hört talas om.

Att bygga fall med reglar? Möjligen skulle det fungera om du har en golvbrunn som sitter i väggen..
Lägga en åldersbeständig plast ovan golvvärmen?

Ärligt talat låter hela grejen latjo tycker jag.
Jag tror att du kommer behöva lägga golvspånskivor, armeringsmatta, golvvärmen sen flytspackla.

Tack för svaret meningen är att jag lägger som kilformade reglar på det nuvarande golvet för att undvika att spackla. Anledningen är att det är ett trä hus som ståt på pelare som kan röra på sig och orsaka sprickor. Jag håller med om att det lät lite konstigt med att man skulle lägga åldersbeständig plast på golvvärme plattorna men hittade inget bättre alternativ, det var delvis därför jag lyfte frågan.

Tycker det verkar knepigt detta upplägg.
Varför ska du lägga plast innan plastmattan? det blir ju bara 2 lager plast.

Jag tror inte för 5 öre på detta upplägg.

Redigerat:
Jag förstår inte heller meningen med denna konstruktion.
Hur skall du få golvmattan slät på golvet, om du inte flytspacklar golvvärmetråden?

Flytspackel med armeringsnät spricker inte, om det görs rätt.

ja den biten med plast på plast har jag got i från ett anat förslag jag fick var att lagga masonit skiva på Isolerskiva med golvvärme och sedan plast mata på det för att slippa flytspackel. tror ni det skulle funka eller är det enda alternativet att flytspackela ?

Nu beror det på, OM du har gott om pengar och tid, så skall du göra precis som du tänker. För det kommer inte att fungera och du får börja om från början.
Vill du göra rätt, gör du som fackmän och hemmafixare här på ByggaHemma och använder flytspackel.

okej vad är det som inte kommer funka ? fester inte mattan eller blir det feltänkt med sneda reglar ?

Enkla svaret:
Ett svajigt golv som riskerar att inte förbli tätt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.