947 läst · 5 svar
947 läst
5 svar
Montera utvändigt låsbart handtag på altandörr med endast invändig låsning
Jag har idag en altandörr med låsbart handtag på insidan och endast en krok på utsidan, dvs dörren går inte att öppna från utsidan.
Jag vill nu konvertera dörren till att ha handtag och lås på både in- och utsida.
T ex med detta kompletta lås:
Dörren ser ut såhär:
Kommer detta gå? Är det något specifikt jag måste ha i åtanke?
Jag vill nu konvertera dörren till att ha handtag och lås på både in- och utsida.
T ex med detta kompletta lås:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörren ser ut såhär:

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Kommer detta gå? Är det något specifikt jag måste ha i åtanke?
du får kolla om du har en låsbar spanjolett
de kan vara att det är själva handtaget som låses och inte spanjoletten
kolla om där står något nummer på spanjoletten eller så får man lossa den och kolla ,
Guide om låsningsalternativ till låsbara spanjoletter från If Säkerhetsbutik®. (if-sakerhet.se)
kolla om där står något nummer på spanjoletten eller så får man lossa den och kolla ,
Guide om låsningsalternativ till låsbara spanjoletter från If Säkerhetsbutik®. (if-sakerhet.se)
Då har jag nog en icke låsbar spanjolett, då dörren endast har en tryckesroddare och ingen separat låscylinder.de kan vara att det är själva handtaget som låses och inte spanjoletten
man kan ha handtag på utsidan och ett låsbart på insidan med brytsäkring mellan handtagen, nackdelen är att man får inte glömma låsa