1 487 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Montera premodul skorsten
Håller på att lägga taket på mitt nya hus med glaserat tegel och jag vill då montera skorstenen till kommande braskamin nu innan pannorna kommer dit men jag kommer montera kaminen senare så är det något som hindrar en ifrån att endast göra hålet i råsponten och montera huven sen dra igen själva skorstenen senare eller det är något moment som måste ske i rätt ordning för att komma till?
Tacksam för snabbt svar
Tacksam för snabbt svar
Jag gjorde precis som du tänkt, inga problem alls. Var noggrann med att mäta så kaminen hamnar rätt bara.T Toddep skrev:Håller på att lägga taket på mitt nya hus med glaserat tegel och jag vill då montera skorstenen till kommande braskamin nu innan pannorna kommer dit men jag kommer montera kaminen senare så är det något som hindrar en ifrån att endast göra hålet i råsponten och montera huven sen dra igen själva skorstenen senare eller det är något moment som måste ske i rätt ordning för att komma till?
Tacksam för snabbt svar
Tack för svar. Jag ska mäta nogrannt och göra det tätt mellan underbeslag och papp
Ska bli skönt att ta detta med sig så man slipper upp på taket då glaserat tegel är svårt att gå på efteråt eftersom pannorna inte går att föra upp på samma sätt som betong pannor då mina tegel pannor är dubbelfalsade.
Ska bli skönt att ta detta med sig så man slipper upp på taket då glaserat tegel är svårt att gå på efteråt eftersom pannorna inte går att föra upp på samma sätt som betong pannor då mina tegel pannor är dubbelfalsade.
Klicka här för att svara