Hej! Har ett tegelhus från 62. För att mäta modulmått för fönster, räcker det med att mäta öppningen i tegelväggen då? Eller behöver jag ta hänsyn till något annat i konstruktionen? Man plockar väl bort fönstret helt och står sedan med en öppning som motsvarar öppningen i tegelväggen? Eller tänker jag fel?
Modulmått är öppningen i decimeterTorbjörn Lindholm skrev:
Hej! Har ett tegelhus från 62. För att mäta modulmått för fönster, räcker det med att mäta öppningen i tegelväggen då? Eller behöver jag ta hänsyn till något annat i konstruktionen? Man plockar väl bort fönstret helt och står sedan med en öppning som motsvarar öppningen i tegelväggen? Eller tänker jag fel?
Ska du inte köpa polska fönster så är det det som gäller
Ja du tar öppningsmåttet -3cm åt varje håll som man har som drev och justermån..Torbjörn Lindholm skrev:
Inte alls säkert att du har samma exakta modul mått i ditt gamla hus som dagens mått är..
😂ok! Men räcker det med att mäta avståndet mellan tegelväggen när fönstren sitter i? Se bilden (alltså kanten på hålet på respektive sida)U Uffe A skrev:
Aha, så enkelt var det inte alltsåRejäl skrev:
Klicka här för att svara