Hej

Någon som vet var (och om) det går att hitta eluttag liknande den i min sketch?
Helst för infällt montage i dubbeldosa.
Har letat på alla möjliga ställen men inte hittat något i närheten av detta. Känns som en ganska logisk och användbar kombination...

Skiss av en kombinerad eluttagsdesign för infällt montage i dubbeldosa, med ett runt eluttag ovan och två rektangulära nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jo, jag har sett den, men något liknande plus ett jordat uttag för dubbeldosa?
Du har en poäng med usb-kontakten, men så länge det finns något slags usb-uttag finns det iaf adaptrar om det skulle behövas.
De tar bra betalt för usb-c-uttaget för övrigt!

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
USB-A har ju funnits länge, och kommer antagligen finnas kvar länge än, det är ju mest i andra änden, i anslutningen utrustning som ändringarna har skett.

Jag hittar massor av sådana varianter bara genom att googla efter bilder på eluttag och usb. Inte exakt den färdiga kombon med två euro-uttag under men de två halvorna separata finns ju och då kan du ju kombinera dem själv under en dubbelram

S Stuff skrev:
Jag hittar massor av sådana varianter bara genom att googla efter bilder på eluttag och usb. Inte exakt den färdiga kombon med två euro-uttag under men de två halvorna separata finns ju och då kan du ju kombinera dem själv under en dubbelram
Helt rätt, jag tänkte/skrev fel, för montering i enkeldosa menar jag ju.
Men utanpåliggande funkar ju i värsta fall.

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Det är nog inte fysiskt möjligt i enkeldosa.

D Daniel 109 skrev:
Det är nog inte fysiskt möjligt i enkeldosa.
Kan va så, men ett jordat, ett euro och två usb borde gå.

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Hittade denna, men undrar om den är SE märkt?

• Gilla
JISes
  • Laddar…
S-märkning har i dag i stort spelat ut sin roll, det är helt frivilligt som innebär att "apparaten" testats av ett fristående "organ".

richardtenggren
Vi har köpt hem dessa :)
Kostar en slant men smidigt med USB-c också :)

• Eluttag med inbyggt USB-C och standard USB-port för laddning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E elmont skrev:
S-märkning har i dag i stort spelat ut sin roll, det är helt frivilligt som innebär att "apparaten" testats av ett fristående "organ".
Så är det nog. Men när man stoppar in laddsladden till en telefon för 12.000 så vill man nog va lite safe

E
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi har köpt hem dessa :)
Kostar en slant men smidigt med USB-c också :)
Varför smidigt +

Magnus E K
Brukar det inte stå i instruktionerna till telefonen att man bara ska använda originalladdare? Så då kan man inte använda det där uttaget. Om det är smidigt eller inte beror väl på var uttaget sitter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.