Hej,
Har ett antal stolar med rörben och filttassarna sitter inte kvar. Benen är 4 st små hål som jag trodde var avsedda för tassar men så var inte fallet. Men jag är övertygad om att hålen går att använda om man bara kommer på något sätta att dit tassarna.
Så nu behöver behöver lite kluriga idéer på hur jag kan få fast tassa av någon sort i hålen. Hålen har en diameter på ca 5.5 mm och rörets djup är ca 28 mm. Jag kommer inte åt insidan av röret, så någon mutter kan jag inte placera där, vilket annars hade varit en smutt lösning.
Har ett antal stolar med rörben och filttassarna sitter inte kvar. Benen är 4 st små hål som jag trodde var avsedda för tassar men så var inte fallet. Men jag är övertygad om att hålen går att använda om man bara kommer på något sätta att dit tassarna.
Så nu behöver behöver lite kluriga idéer på hur jag kan få fast tassa av någon sort i hålen. Hålen har en diameter på ca 5.5 mm och rörets djup är ca 28 mm. Jag kommer inte åt insidan av röret, så någon mutter kan jag inte placera där, vilket annars hade varit en smutt lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Gänga hålet?
Sätt i en insatsgänga?
Sätt i en insatsgänga?
Denna med en plåtskruv i rätt dim skulle kunna funka...finns i olika strl
https://www.mobeltassen.se/rorskydd-liggande/98-rorskydd-liggande-for-plan-yta.html
https://www.mobeltassen.se/rorskydd-liggande/98-rorskydd-liggande-for-plan-yta.html
Det som syns är nog för liten yta att sitta på och den sorten är bara skräp , gör rent ordentligt och limma en hel bit under hela röret , går bar med kontaktlim Lämpligt att gå till mattläggarbutiken och köpa en bit heltäckningsmatta det finns småbitar , den får inte vara för luddig och mjuk eller för tjock då kalvar den av .
Är den för tunn och stel så kan det bli märken ändå , men prata med personalen så får du säker bra tips på sorten
Är den för tunn och stel så kan det bli märken ändå , men prata med personalen så får du säker bra tips på sorten
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Kan ändå var värt att testa, vet att det inte brukar vara mycket material i den typen av ben, men en bra skruv brukar kunna nypa även i tunnplåt. Sedan som du skriver om en metallexpander och M-gäng kan du isf använda samma tass med den ist.M Mad_Man skrev:
Skruv på undersidan innebär att den måste fällas in i en plasttass , inget mjukt då repar skallen golvet när en sådan trycks ihop , och en plasttass repar golvet , det är lite av ett moment 22 när det gäller tassar under möbler som flyttas
Kolla in om du hittar tassar eller fötter som kan ha en mjuk undersida , och med en skruv som räcker rakt igenom , borra och sätt en mutter med bricka på översidan så håller det , att försöka skruva något i den tunna metallen som är där och tro att det håller är nog ingen bra ide