Har haft mitt ID-lock 150 z-wave i ca 2,5 år nu men det går inte längre att låsas. Det har fungerat tills det var -15 grader ute. Tror dock inte att kylan har med detta att göra men däremot fattar jag inte varför det inte låses längre. Vi har haft lite problem med låset innan men det har dock fungerat till slut. När solen gassade mot panelen utomhus fungerade inte touchen, när det var jättekallt klyddade touchen och ofta pep utedelen mitt i koden så vi fick börja om flera gånger, men låset har alltid fungerat inifrån med knappen och vredet.
Vore tacksam om någon här har ett tips vad jag kan göra för att få låset att fungera igen. Jag har både uppdaterat låset och bytt batterier. Vi har plockat ner låset och ominstallerat det igen men inget får låset att fungera.

Så här beter låset sig:
När jag stänger dörren försöker låset att låsas men det går inte hela vägen som att det fattas kraft för låskolven att gå i lås. När låskolven väl gick hela vägen så såg det låst ut men så fort jag tryckte ner handtaget så var det olåst. Nu går det inte längre att få låset i låst läge, inte heller med vredet inomhus, något tar typ emot.
Har kollat så att det finns det angivna avståndet mellan låset och karmen.
Nu har vi fått plocka ner den inre delen för att kunna låsa med en skruvmejsel till natten. Är det någon annan som haft detta problemet? Min garanti har gått ut så nu letar jag ett nytt lås men då väljer jag nog ett YALE.

• Elektroniskt dörrlås med kodtangentbord, RFID-läsare, svart design, modern säkerhetsteknik, handtag inkluderat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.