Hej,
Jag hade hem en plåtslagare för att fixa lite plåtar och bleck till några fönster jag bytt. Jag tycker tillbockningen ser bra ut. Tyvärr är montaget bedrövligt, de har repat och bucklat varenda plåt. Önskar tios på vad jag ska göra. Ska jag erbjuda honom att göra om och rätt eller bara betala för materiel och ta hit någon som kan byta ut? Bilderna är bara några exempel. Vid en altandörr så glipar det flera mm mellan nitarna. Repad och bucklad svart plåt vid fönsterkarm, dåligt montage med synlig glipa och skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Repat och bucklat montage av svart plåt vid röd tegelvägg och fönsterkarm.
Skapa konto
Svart plåtbeklädnad med repor och nit som glipar vid anslutning till tegelvägg.
Skapa konto

Åsa Lund
Kalla dit chefen på firman och säg att du inte är nöjd. Börja med det.
Du har inte rätt att åtgärda på hans bekostnad utan att han haft en chans att rätta till felet först.

Tack,
Jag kontaktade honom och han lovade att fixa det. Han blir inte nöjd förrän jag är det, sa han. Det låter ju lovande.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Härligt att höra!
Så får vi hoppas att han står vid sitt ord :D

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Härligt att höra!
Så får vi hoppas att han står vid sitt ord :D
Jättetrevlig kille är det. Han skulle lösa det i veckan

S
Det finns lackstift för sånt där. Jag antar att det är plåt från Plannja. Be att få ett sånt lackstift med samma färgkod och lite rabatt.

Han gör nya plåtar och byter ut eftersom de blivit buckliga också. Bättrar på där det går.

• Gilla
P D Svensson och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Bra att du tog kontakten!
Så många som istället knyter näven i fickan och skriver sura mail och skickar fakturor på jobb som en hantverkare fått uppdrag att göra för att ordna det som den första misslyckats med.
Bara jobbigt att reda ut sedan

• Gilla
davakingen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.