Har haft målare på besök i huset men är inte så nöjd med resultatet. 1 dm ovanför golvsockeln syns en ojämn och tydlig rand.

Vad kan ha gått fel? De skyller på färgen, Beckers Mood (som vi valde), att det är en amatörprodukt. Kan det verkligen vara så? Grundmålat med Renova Isotop.

• Vägg med eluttag, antennuttag och strömbrytare, spacklade hål, trägolv och lister, minimalistisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit vägg med skuggmärken, parkettgolv och vit list längst ner.
    Skapa konto
  • Gilla
Tobbe Wilson
  • Laddar…
X
Finns väl ingen logik i att det skulle bli en rand längs tröskeln på grund av färgen, då borde det rimligen vara fel på fler ställen. Mitt tips är att de inte målat ihop det medan färgen är våt. Oacceptabelt resultat för en professionell målning så det ska du inte acceptera

• Gilla
nnika och 5 till
  • Laddar…
Nej, det där har jag svårt och tro att det beror på färgen.. Har målat med betydligt sämre väggfärger än Beckers som inte haft den där typen av beteende. Ser ut som de först sparmålat och inte målat vått-i-vått, och/eller spacklat ojämnt och fått en oliksugande yta att måla väggfärgen på. Dessutom, om ni köpt färgen och de inte anser att den håller för ett bra resultat, tycker jag att de ska tydliggöra det innan. Inte skylla det på er i efterhand.

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
X Jeppan skrev:
Finns väl ingen logik i att det skulle bli en rand längs tröskeln på grund av färgen, då borde det rimligen vara fel på fler ställen. Mitt tips är att de inte målat ihop det medan färgen är våt. Oacceptabelt resultat för en professionell målning så det ska du inte acceptera
Ja, vått i vått har man ju lärt sig när det kommer till målning. De är på väg för att lägga på ett nytt lager, får hoppas att det löser sig.

Tycker det där höger om nättverksutaget ser riktigt dåligt ut, även den där dosan man målat in?

J
boihus123 boihus123 skrev:
Tycker det där höger om nättverksutaget ser riktigt dåligt ut, även den där dosan man målat in?
De har inte ens slipat klart det spacklade...

skulle säga att det är spacklet som syns igenom?...

Oavsett om de använt någon skitfärg från ett lågprisvaruhus eller dyraste lyxfärgen som går att få tag på, så hade deras urusla underarbete med dosorna och spacklingen till höger i första bilden inte täckts över. Ser andra områden på bilderna jag hade gett en målare backning på dessutom.

Sen varför det är så synliga skillnader i övrigt kan jag inte uttala mig om. Antingen är det inte målat vått i vått som andra påtalat, eller så är det spacklet som gör att det suger olika och behöver en strykning till kanske?

Ja det är väl spacklet som lyser igen eller så har man grundat dåligt så spacklet suger mera än gamla väggen.

Hör av dig till hantverkaren och kräv att de gör det riktigt. Minst 2 fler grundfärg och 2 lager täckfärg.

J
Viktor.J Viktor.J skrev:
Ja det är väl spacklet som lyser igen eller så har man grundat dåligt så spacklet suger mera än gamla väggen.

Hör av dig till hantverkaren och kräv att de gör det riktigt. Minst 2 fler grundfärg och 2 lager täckfärg.
Tänker på denna biten. Antingen är det en kant av spackel eller så är det pappret som är mörkt här, alternativt släppt. Är det spackel så måste det slipas innan målningen. Eller läggas på nytt också. Smartphone-skärmdump visar grå vägg med spricka, mobilens statusrad syns överst.
Skapa konto

J Jocke Best skrev:
Tänker på denna biten. Antingen är det en kant av spackel eller så är det pappret som är mörkt här, alternativt släppt. Är det spackel så måste det slipas innan målningen. Eller läggas på nytt också. [bild]
Kan nog vara lite allt möjligt. Det mörka området ser ut som spackel som lyser igenom eller sugit mycket. Men sedan ser det ut som en lång bubbla från typ tapet eller liknande också. Svårt att se på bild men fint är det inte.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Efer att ha zoomat in på orignalbilderna (med bättre kvalitet) så kan det också vara "bara" dålig spackling som skuggar konstigt och att man inte målat med samma färg/samma mängd/vått-i-vått etc.

X Jeppan skrev:
Ja, antagligen hänger det på att de inte har målat vått-i-vått. En målare som körde en stor vägg ensam. De har målat om väggen nu i alla fall med bra resultat.

• Gilla
Skrutten18 och 2 till
  • Laddar…
X
tobbe__a tobbe__a skrev:
Ja, antagligen hänger det på att de inte har målat vått-i-vått. En målare som körde en stor vägg ensam. De har målat om väggen nu i alla fall med bra resultat.
Faktiskt kan nog det de sa angående färgen vara sant, hade man haft en färg med högre kvalitet hade de kanske kommit undan med ett hafsjobb, bra att de nu iallafall gjort rätt för sig

• Gilla
VLJ
  • Laddar…
X Jeppan skrev:
Faktiskt kan nog det de sa angående färgen vara sant, hade man haft en färg med högre kvalitet hade de kanske kommit undan med ett hafsjobb, bra att de nu iallafall gjort rätt för sig
Det här är jag nyfiken på och skulle gärna se några i målaryrket svara. Är Beckers "dålig kvalitet"? Eller är det just serien "Mood" som är sämre? Och vad är exempel på "bra kvalitet"?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.