18 085 läst ·
10 svar
18k läst
10 svar
Min fina Alto högtryckstvätt startar inte!?
Jag har en extremt lite använd Alto Compact 1050 som helt plötsligt inte startar. Det verkar inte vara någon ström till maskinen. Startknappen har ju en liten lampa i sig men den lyser inte. Den gick kanoners senaste gången i höstas...
Jag gillar att hemmapula men går bet här. Det finns ju inte en skruv att pilla på. Någon som har något bra tips så att man kan mecka i helgen. Det verkar ändå som om det ska regna hela tiden här på bästkusten.

Jag gillar att hemmapula men går bet här. Det finns ju inte en skruv att pilla på. Någon som har något bra tips så att man kan mecka i helgen. Det verkar ändå som om det ska regna hela tiden här på bästkusten.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 inlägg
Säkringen i centralen? Antar att du kör den utomhus och då har ett uttag på en separat grupp.
Råkade nämligen ut för samma sak; Alton startade inte helt plötsligt. Den drar 1600W och är enda förbrukare på säkringen. Trots detta hade säkringen löst ut.
Råkade nämligen ut för samma sak; Alton startade inte helt plötsligt. Den drar 1600W och är enda förbrukare på säkringen. Trots detta hade säkringen löst ut.
Kan vara så att den tar högre startström, kolla om det står något om det i manualen.
Har faktskt kollat. Jag körde på inneuttagen bara för att vara på säkra sidan.Johan Gunverth skrev:
Jag har en blomspruta men det är lite dåligt klös i den...
Har råkat ut för samma sak och begriper det inte heller...
Lycka till!!!
Lycka till!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 inlägg
har haft samma problem med min kärcher -93. Problemet där är att backventilerna inte vill riktigt så att trycket blir helt fel och då startar inte högtryckspumpen utan det rinner bara igenom vatten till ordinarie tryck
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Läckande Högtryckstvätt Nilfisk ALTO
Verktyg & Maskiner -
Reservdel Alto/Nilfisk högtryckstvätt
Verktyg & Maskiner -
Läckage i pumpblocket, högtryckstvätt Alto Nilfisk C 100 3-5 från 2006
Verktyg & Maskiner -
Varning för Alto-Nilfisk högtryckstvätt
Verktyg & Maskiner -
Högtryckstvätt Nilfisk-Alto snabbkoppling