Hejsan,

Jag har en Miele S380 dammsugare som helt plötsligt tappat all kraft. Den varvar upp och ner konstant, men kommer aldrig upp i varv för att gå stabilt. Misstänker starkt att det har ett samband med att jag senast sög upp betongdamm..

Polaren som är vitvarureparatör misstänkte att kolen har pajjat, men jag vet inte riktigt. Ibland så lyckas den varva upp till max, men endast en kort stund, för att därefter sedan pendla upp o ner igen. Motorn låter förövrigt helt OK..

Någon som känner igen felet, eller har nån susning om vad som felar?

Fick du nån ordning på det? Var det kolen? :)

M moOd skrev:
Hejsan,

Jag har en Miele S380 dammsugare som helt plötsligt tappat all kraft. Den varvar upp och ner konstant, men kommer aldrig upp i varv för att gå stabilt. Misstänker starkt att det har ett samband med att jag senast sög upp betongdamm..

Polaren som är vitvarureparatör misstänkte att kolen har pajjat, men jag vet inte riktigt. Ibland så lyckas den varva upp till max, men endast en kort stund, för att därefter sedan pendla upp o ner igen. Motorn låter förövrigt helt OK..

Någon som känner igen felet, eller har nån susning om vad som felar?

A Adam37 skrev:
Fick du nån ordning på det? Var det kolen? :)
Den hamnade på tippen och jag har hunnit avverka ett par dammsugare sen dess.. dvs 11 år efter ursprungsinlägget. :) Hur som, man ska undvika att suga upp finkornigt byggdamm / slipdamm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.