Vi har inte målat så ofta med linoljefärg så jag har inte reflekterat på att de luktar mer eller mindre. Frun klagade på att hon tyckte färgen vi köpte nyss, EoC matta linoljefärg, luktade illa...intressant att fler tycker det. Bevisar antagligen att mitt luktsinne inte är det bästa. Så Wibos färg luktar mindre? Finns det andra aspekter de skiljer sig åt på?
Jodå, Wibos emulsionsfärg gillar jag forfarande så den blir det vån 2 (eller egen limfärg) men tvekar i köksdelen, då tänkte jag något tåligare i taket, men jag har inte tvättat taket här i lillhuset och kollat om Wibons Efärg är stryktålig...än. Det är gammalt locklisttak nere så jag vill verkligen att det ska se ut som limfärg. Det är några takkvadratmeter att måla så man vill höra andras erfarenheter.
TorpSara hade du målat köksinredning med äggoljetempera? Fördelar/ Nackdelar mot linoljefärg?
TorpSara hade du målat köksinredning med äggoljetempera? Fördelar/ Nackdelar mot linoljefärg?
Jag måste få slå ett slag för Allbäcks Linus. En färg som dessutom har en hyfsat trevlig innehållsförteckning.
Måste säga att jag direkt ogillar matta linoljefärger som innehåller en massa saker som inte har där att göra - men det är ju min personliga åsikt!
http://www.linoljeprodukter.se/sv/pdf/SDB_Allback_Linus_vaggfarg_120612.pdf
Måste säga att jag direkt ogillar matta linoljefärger som innehåller en massa saker som inte har där att göra - men det är ju min personliga åsikt!
http://www.linoljeprodukter.se/sv/pdf/SDB_Allback_Linus_vaggfarg_120612.pdf
Tvärsnett skrev:Jodå, Wibos emulsionsfärg gillar jag forfarande så den blir det vån 2 (eller egen limfärg) men tvekar i köksdelen, då tänkte jag något tåligare i taket, men jag har inte tvättat taket här i lillhuset och kollat om Wibons Efärg är stryktålig...än. Det är gammalt locklisttak nere så jag vill verkligen att det ska se ut som limfärg. Det är några takkvadratmeter att måla så man vill höra andras erfarenheter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden