Hejsan, vi gjöt plattan på vår utbyggnad för runt 50 dagar sedan och har egentligen ingen tidsplan för badrummet och nu är min fråga om man på något sätt kan slippa mätning så man uppnår rf85

Jag tänker lite att vi kan vänta 90’dagar då det är då plattan borde vara ut uttorkad.
Men kommunen kräver intyg såklart och jag undrar om det finns något sätt att komma undan detta? Tex någon utjämningsmassa/duk osv istället.

För att kunna redovisa ett intyg måste mätningen genomföras tyvärr. Jag har iallafall inte hört att man godkänner något annat.

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
För att kunna redovisa ett intyg måste mätningen genomföras tyvärr. Jag har iallafall inte hört att man godkänner något annat.
tyvärr det jag va rädd för. Satan va alla intyg och papper ska kosta pengar

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Mätningen kan du ju dock göra själv. Borra hålen, mät. vänta i X tid (kommer inte ihåg intervallet) och mät igen. Var noga så du proppar mäthålen i mellan mätningarna bara så du får rh frånnplattan och inte från omgivningen

Så här ser protokollet ut som jag fick vid vår vattenskada. Har tagit bort sidhuvud/fot för att maska företag mm

men lägg med vart du mäter på en ritning så man får en referens på mätpunkter Tabell med data för mätprotokoll, betong, temperatur och fukt, datum från 2019.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.