Hej,
Jag skall bygga en sarg runt badkaret. Skall fästa blandare och pip i sargen. Hade tänkt att använda byggelement 50mm (TEBU) som underlag för klinker, men blandaren jag tänkt köpa klarar bara 35 mm materialtjocklek . Vad rekommenderas för skivmaterial?
Tack på förhand!
Olle
 
P
Då får du skära ur på undersidan av din 50 mm skiva, så att den blir i rätt tjocklek lokalt. Därefter limmar du fast ett hårdplastinlägg med borrade hål för blandaren på undersidan.
 
Varför så tjocka byggelement? Jag har också byggt en sarg med TEBO men körde skivan som är 30 mm tjock. Räckte gott och väl då den även är armerad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.