2 536 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Material runt vattenledning
4488x3261
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 45 inlägg
4488x3261
Renoveringsnovis
- Stockholm
- 45 inlägg
Hej
Tänkte gräva ner en Pem-slang för vatten till gästhuset i backen. Spelar det någon roll vilket material man använder runt rören?
Jag har en del sand som jag grävt upp men den räcker inte så jag tänkte komplettera med stenmjöl (0-4 eller 0-8) eller makadam (2-4) från ett grustag i närheten.
Vilket förordar ni att jag väljer?
Ledningen kommer ligga på 40-80 cm djup med cellplastisolering ovanpå.
//Pelle
Tänkte gräva ner en Pem-slang för vatten till gästhuset i backen. Spelar det någon roll vilket material man använder runt rören?
Jag har en del sand som jag grävt upp men den räcker inte så jag tänkte komplettera med stenmjöl (0-4 eller 0-8) eller makadam (2-4) från ett grustag i närheten.
//Pelle
Bästa svaret
Stenmjöl duger fint. 2-4 är inte riktigt bra då den inte ligger stilla så kan den i värsta fall skava hål på slangen.4488x3261 skrev:
Hej
//Pelle
Klicka här för att svara