Jag har en gammal tombola där det var glapp i kontakten så den gått varmt. Kontakten har jag bytt nu men on/off-switchen var inbyggd i den så den är kasserad. Lyckligtvis har jag en on/off-switch liggandes från en annan gammal slaktad tombola. Den ser ut såhär:
De fyra stora stiften är fas och nolla in och ut. Inga konstigheter. Men när jag kopplar in bara dem så stannar tombolan så fort jag släpper knappen. Jag kommer inte ihåg hur det var kopplat på den gamla som kontakten kommer ifrån, men jag vet att den "stannade inne" så länge det fanns ström eller man tryckte på röd knapp. Jag misstänker att det femte smalare stiftet är inblandat i att få till det så, men jag vågar inte experimentera.
Vad ska jag koppla in på femte stiftet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De fyra stora stiften är fas och nolla in och ut. Inga konstigheter. Men när jag kopplar in bara dem så stannar tombolan så fort jag släpper knappen. Jag kommer inte ihåg hur det var kopplat på den gamla som kontakten kommer ifrån, men jag vet att den "stannade inne" så länge det fanns ström eller man tryckte på röd knapp. Jag misstänker att det femte smalare stiftet är inblandat i att få till det så, men jag vågar inte experimentera.
Vad ska jag koppla in på femte stiftet?
Klicka här för att svara