Hej!

Har tittat lite på markvibratorer för hemmabruk. Kommer väl inte att användas alltför ofta, men jag vill hellre äga än att hyra. Kommer att göra lite enklare grundläggningar och stensättningar.

Hittade denna modell i Tyskland, som verkar vara mycket maskin för pengarna, även med en fraktkostnad på 120 euro.
https://www.denqbar.com/en/plate-compactor-dq-0139/a-1128/

Jag är dock inte alltför bekant med den här typen av maskiner, så om någon ser några uppenbara nackdelar så vore jag tacksam att få höra dem innan det bär av till beställning...

Har du lite tid innan inköpet behövs så kan man bevaka blocket eller klaravik.se, så finns chansen till en mer känd modell med reservdelshållnig. Men det är som vanligt en avvägning mellan risken för haveri och risken för svårigheter att hitta reservdelar.

Om det är grundläggning så hade jag övervägt en tyngre padda så det går att packa tjockare lager, och kross med grövre fraktioner.

Bauhaus-modellen hade jag också tittat på, men det känns inte riktigt som en jämförbar maskin. Den är ju något mindre i plattan och något lättare, men framför allt så slår Denqbar-modellen med 20 kN mot 13 kN på Bauhaus. Och Denqbar-modellen blir ju ändå billigare (även inklusive frakt) än Bauhausmodellen.

Men det kanske är som vanligt, priset ändå säger något om prestanda och kvalitet, och att man ångrar sig i efterhand om man köper för billiga grejer...

Har ju heller inte så bråttom, så jag kanske ska fortsätta att hålla koll på blocket istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.