5 379 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Marksten i granit, 3 vs 5 cm
Håller på att göra om plattläggningen till entrén och har av någon anledning fastnat för granit. Har hittat 5 cm tjocka stenar ca 14x21, hos en leverantör men de är tyvärr slut i lager och kan nog levereras i september/oktober.
En annan leverantör har stenar i lite olika former, men har allt i lager. Stenarna är genomgående 3 cm tjocka.
Detta är ju husets entré så någon fordonstrafik kommer inte att förekomma. Finns det någon nackdel med de tunnare stenarna jämfört med de tjockare? T ex att en vinter förvandlar dem till ett plockepinn?
En annan leverantör har stenar i lite olika former, men har allt i lager. Stenarna är genomgående 3 cm tjocka.
Detta är ju husets entré så någon fordonstrafik kommer inte att förekomma. Finns det någon nackdel med de tunnare stenarna jämfört med de tjockare? T ex att en vinter förvandlar dem till ett plockepinn?
Jag valde 3 cm granitplattor och det har inte varit några problem. Jo förresten de åkte upp några cm under den smällkalla vintern men de gick tillbaka igen så snart tjälen släppt. Tror inte tjockleken spelar nån roll, de hade lyfts ändå.
Klicka här för att svara