Det verkar inte finnas nån hundtråd, bara himlar, katter och trädgårdsblommor.
Så då gör vi väl en!
Fyll på!
Här är jag och Cleo, finsk lapphund som flyttade in hos oss i tisdags.
Kvinna i röda glasögon leker med vit finsk lapphund i trädgård, bakom syns hemmabyggt staket och växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite lek, här syns dessutom det otroligt fina staketet vi byggt! Lätt att justera och utöka ytan iallafall!

• Gilla
PalomaG och 12 till
  • Laddar…
Rottweiler som tittar ut från bagageutrymmet på en öppen bil, med vattenskål och hundbur inuti.
Skapa konto
Två hundar leker på en gräsmatta med ett staket i bakgrunden.
Skapa konto

Rottweiler som sitter i skogen med öppen mun och glansiga ögon, bär ett halsband med namnet "Buster".
Skapa konto

Här är min rottis Buster och våran foderhund Rayah och hennes "lillasyster" wega

Och vårat staket oxå lättändrat :)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 10 till
  • Laddar…
Gammal bild men samma vovvar, Zorro, Iza och Luna. Papillons är som chips, räcker inte med att ta ett :D

• Tre papillonhundar i olika storlekar poserar på en trätrappa.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Eremitkräfta och 12 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[bild] [bild]
[bild]
Här är min rottis Buster och våran foderhund Rayah och hennes "lillasyster" wega

Och vårat staket oxå lättändrat :)
Det där måste vara ett oerhört lätt hinder för en rottis som vill ta sig ut...

Vi har bara ett lågt fårstängsel runt vår stora naturtomt. När vår Schnauzer var unghund hittade han ideligen ställen där han kunde krypa under för att jaga rådjur, harar, rävar mm. Nu vid 10 års ålder rymmer han aldrig, sansad senior som han är.

Om han vill så går det nog det är bara vår träningsplan så han är aldrig ensam :-)

A
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Vi har bara ett lågt fårstängsel runt vår stora naturtomt. När vår Schnauzer var unghund hittade han ideligen ställen där han kunde krypa under för att jaga rådjur, harar, rävar mm
Lite hundträning hade nog också hjälpt, så att han inte skrämt grannar och vilt ...

Redigerat av moderator:
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
Min bästa trädgårdshjälpreda.. (ligger inne på sängen när jag är ute och pysslar i trädgården.. går jag in, så vill hon gå ut!)

Collage av en vit och beige hund med namnet "Bella" i olika poser utomhus, omgiven av tecknade blommor.
Skapa konto

Tagna häromdagen, nu är hon äldst på gården.. (omräknat i människoår då..)

Hund i en liten, färgglad babypool utomhus, uppenbarligen njuter av solen.
Skapa konto

Jag råkade köpa en babypool hahaha.. (vem visste att det fanns "barn" vs "baby"..)

Ljusbrun hund sover sött på soffan med texten "ZZZZNAAARRRKKKK" och datum 9 Mars 2018.
Skapa konto

Sova med stil kan hon...

Vit lurvig hund med ögon som tittar fram genom pälsen, text "Bella Bus vår lilla pälskling We Love U".
Skapa konto

Gullefjun..

Fluffig vit-brun liten hund som vilar inomhus med texten "Mattes Gullegris" daterad 7 Mars 2018.
Skapa konto

Vi gillar att sjunga också..

• Gilla
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
här den förra som valp
Svartvit valp med fluffig päls sitter utomhus och tittar uppåt.
Skapa konto

och den nuvarande som valp
Brun valp ser in i kameran sittandes på en handduk i bilens baksäte.
Skapa konto

• Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Hemmakatten
En lite duett med dig, Snigla och vovven skulle vara roligt att höra. Du får lägga in en liten ljudfilm här. ;)

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hemmakatten
Erik_Hansson skrev:
Lite hundträning hade nog också hjälpt, så att han inte skrämt grannar och vilt ...
Han är bra uppfostrad, men det är svårt att överkomma jaktinstinkten. Och vi bor på landet så ingen blir skrämd. Rådjuren klarar sig nog. Måste vara värre när jaktsäsongen börjar med alla dessa jägare som stövlar omkring i skog och mark.

Och så har vi haft varg här tidigare under några år, det s.k. Rialareviret. Då blev nästan alla rådjur jagade och uppätna. (Ett antal hundar och katter också.)

Här är en bild på Ross liggandes på gavelaltanen med stenkoll på allt och nästan 360 gr synvinkel.
Hund som ligger på en träaltan utomhus med utsikt över en gräsmatta och träd.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Hella1 och 4 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Har ni skaffat kylmattor till era hundar? Sådana som har en gel som aktiveras när hunden ligger på den. Fungerar de bra?

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Har ni skaffat kylmattor till era hundar? Sådana som har en gel som aktiveras när hunden ligger på den. Fungerar de bra?
Ja jag har en sådan i bilburen är ju inte iskall men lite svalkande iallafall och buster gillar den

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Hemmakatten
Det var ett bra råd att ha den i buren i bilen. Ska genast skaffa en. Vi har ett bra byggt hus som har behaglig värme inomhus men bilen är förstås varm.

Köpte min på vetzoo ange Fredriksteen som rabattkod så får du 10% avdrag

Hemmakatten
Nu har jag ringt runt till flera zoobutiker. Självklart är kylmattorna slut överallt. Nästa vecka får de in fler.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.