1 278 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Måla
Om man ska mpla och man maskerar med maskeringstejp. Är regler att efter två lager så måste tejpen bort? Om det behövs fler lager måste man då så klart maskera om?
Om.man tidigare för x antal år sedan har målat med en lack färg, kan man med en ny lackfärg bara mål tvärt över eller behöver man slipa upp den gamla färgen?
Om.man tidigare för x antal år sedan har målat med en lack färg, kan man med en ny lackfärg bara mål tvärt över eller behöver man slipa upp den gamla färgen?
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Min erfarenhet av modern akrylatfärg är att den bildar som tjocka skinn när man målar. Så jag drar alltid av maskeringstejpen när färgen från första strykningen är blöt. Lämnar jag den och slabbar på ett andra lager som jag låter torka så blir det en ful och fnasig kant när jag drar bort tejpen från det tjocka lagret av torkat färg.
Klicka här för att svara