Hej.
Jag ska måla rosa väggar, för närvarande är det målat vitt vitt vitt. Det jag funderar på är om man ska lämna en vit inramning runt fönstret och inte måla hela vägen in till ”kanten”. Vad blir då snyggast tycker ni, låta den ramen gå ner hela vägen till golvlisten eller endast ner till fönsterbrädan?
Alt måla även insidan av väggen vid fönstret och endast lämna själva fönstret och fönsterkarmen vit?
Tacksam för åsikter
Jag ska måla rosa väggar, för närvarande är det målat vitt vitt vitt. Det jag funderar på är om man ska lämna en vit inramning runt fönstret och inte måla hela vägen in till ”kanten”. Vad blir då snyggast tycker ni, låta den ramen gå ner hela vägen till golvlisten eller endast ner till fönsterbrädan?
Alt måla även insidan av väggen vid fönstret och endast lämna själva fönstret och fönsterkarmen vit?
Tacksam för åsikter
Gör en vit inramning och måla även vitt i hela " rutan" alltså även bakom elementet.D D87 skrev:Hej.
Tacksam för åsikter
Eller.? 😊
Rent estetiskt tycker jag det viktigaste är att allt hänger ihop. Då hade jag målat rosa på all väggyta. Överkurs hade även varit att måla även fönster och element i rosa alternativt annan färg.
Om du köra på, som du föreslog, en vit ruta runt fönstret tycker jag du ska göra det i alla rum.
Om du köra på, som du föreslog, en vit ruta runt fönstret tycker jag du ska göra det i alla rum.
Hade allt varit rosa så ser jag inget estetiskt alls i ditt förslag.Discoman skrev:
Mitt tips kommer ifrån att tidigare, kanske även nuförtiden, så målade man hela fönsterpartier vita lixom fönstret, sen utgick man med tapeten från den vita yttre hörnkanten.
Klicka här för att svara