Hej! Jag undrar om det går att måla om tjockare fog. Detta fog har gulnat, och vi ska nu sälja lägenheten. Det går ju att göra om allt, men färgen är det enda problemet, och det blir meckigt att byta ut allt. Går den tjockare fogen att färga/måla om på något sätt? Tack!
/ Erik
/ Erik
Ok, tack! Tyvärr tror jag det är silikonfog.Farstatjej90 skrev:
Ja precis, ett badrum. Tyvärr vet jag inte varför. Det var så när jag köpte lägenheten. Kanske värt att få det bortskrapat och lagt med finare fog då? Då kanske kostnaden inte blir alltför hög, men man går ändå en fin touch?
Frågan är varför det är så mycket fog där. Man blir misstänksam att någon fuskat med tätskiktet och försökt kompensera det eller nåt. Men det kan inte kompenseras så.
Man fattar inte riktigt.
Jag hade antingen gjort ingenting och vid frågor bara sagt att det sett ut så så länge du bott där eller tagit bort det och kollat vad som är under...
Det ser inte bra ut hur som helst så om resten av huset/lägenheten är fin hade jag försökt fixa det.
Man fattar inte riktigt.
Jag hade antingen gjort ingenting och vid frågor bara sagt att det sett ut så så länge du bott där eller tagit bort det och kollat vad som är under...
Det ser inte bra ut hur som helst så om resten av huset/lägenheten är fin hade jag försökt fixa det.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Silikonfogar får man byta ut lite då och då. Man kan skära och skrapa bort dem för att sen tvätta med ättika eller aceton för att få bort de sista resterna. I underforumet Kök finns det en nålad tråd om hur man gör den perfekta silikonfogen. Det är sånt man kan göra själv.
Klicka här för att svara
