Byggahus.se
Det verkar vara ok att måla över tapet från vad jag kan förstå efter att ha bedrivit lite forskning på nätet, men jag kan inte hitta någon tråd eller information om huruvida vettigt det är att måla över flera tapetlager? Det verkar som att vårt vardagsrum är tapetserat i fler omgångar (3 st tapetlager verkar det som). är det ok att måla över det yttersta tapetlagret motsatt att man har förberett tapeten för målning?
 
B B.Limani skrev:
Det verkar vara ok att måla över tapet från vad jag kan förstå efter att ha bedrivit lite forskning på nätet, men jag kan inte hitta någon tråd eller information om huruvida vettigt det är att måla över flera tapetlager? Det verkar som att vårt vardagsrum är tapetserat i fler omgångar (3 st tapetlager verkar det som). är det ok att måla över det yttersta tapetlagret motsatt att man har förberett tapeten för målning?
Absolut. Det som kan uppstå är att tapeten är dåligt limmad och det uppstår bubblor. Men de flesta brukar lägga sig när färgen torkat. Om de inte gör det kan man antingen skära ett snitt i bubblan och smeta i lite tapetklister eller helt enkelt skära bort tapeten där och spackla.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.