Hej och välkommen till forumet!
Tyvärr är det väldigt svårt att se på vilket sätt det är ojämn yta, jag tycker mest det ser ut som målade ränder. Kan du få till lite fler bilder, olika avstånd, olika vinklar, så blir det kanske bättre?
Har du någon sorts känsla för vad det är för sorts yta, trä, plast, folie?