Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
Jag stängde kranarna (ballofixerna?) under hon i köket i syrrans lägenhet för att testa inför en eventuell diskmaskinsinstallation.
Nu till den pinsamma frågan. Jag lyckas inte öppna kranarna igen. Ska man göra på något speciellt sätt för att öppna dem? Vill inte ta i så att något går sönder.
Tacksam för svar!
Nu till den pinsamma frågan. Jag lyckas inte öppna kranarna igen. Ska man göra på något speciellt sätt för att öppna dem? Vill inte ta i så att något går sönder.
Tacksam för svar!
Redigerat:
Bästa svaret
De kan ha nypt fast, om de inte har varit motionerade på länge. Prova lite försiktigt att lirka med hjälp av en polygrip.
Var beredd på ett byte, för de kan börja läcka om du har otur.
Men är röret elförzinkat?? Ser så ut på bilden...
Var beredd på ett byte, för de kan börja läcka om du har otur.
Men är röret elförzinkat?? Ser så ut på bilden...
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
De rör sig en halv millimeter. Ska försöka lätt med polygrip.L lordi skrev:
Elförzinkat? Dum fråga, men vad spelar det för roll? Det är iaf inte plast eller koppar...
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
Men har svårt att avgöra ifall det är rostfritt eller elförzinkat.
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
@Krilleman det tror jag. Vrider dem motsols .
Renoverare
· Hammarbyhöjden
· 148 inlägg
Tack för svaren! Lyckades öppna dem .Fick skruva bort ett köksskåp för att komma åt bättre .
Elförzinkat funkar inte till tappvatten. Det rostar upp med tiden.G Gusten_Gnuk skrev:
Det kan vara rostfritt, men i så fall gillar jag inte att t-röret är i koppar. Om man blandar vissa olika material med varandra så kan man få problem med korrosion. Det kan eventuellt vara en förklaring till varför ventilerna kärvar.
Prova att vicka fram och tillbaks om ventilen rör sig lite, så kanske den lossnar.
Kolla också att du vrider åt rätt håll.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden