2 085 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Lutande vägg
Hej!
Vi håller på att renovera badrummet och har strax skruvat upp gipset klart. Dock inser jag nu att jag på något sätt missat att ytterväggen lutar ut ca 3 cm upptill. Har fått kommentarer om att det eventuellt kan bli så att mattan ser konstig ut om jag inte åtgärdar detta. (Mattan kommer vara helvit utan mönster)
Vad tror ni?
Vi håller på att renovera badrummet och har strax skruvat upp gipset klart. Dock inser jag nu att jag på något sätt missat att ytterväggen lutar ut ca 3 cm upptill. Har fått kommentarer om att det eventuellt kan bli så att mattan ser konstig ut om jag inte åtgärdar detta. (Mattan kommer vara helvit utan mönster)
Vad tror ni?
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Det kommer bli jobbigt för mattläggaren då han ska gå runt hörn med mattan. Eftersom väggen lutar kommer mattan "dra" när man viker runt hörn och då får han värma mycket för att kunna töja tillbaka mattan. Är det för mycket finns det risk att mattan spricker, kanske kolla med en mattläggare om det är genomförbart?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har ju aldrig satt mattor i badrum men jag kan ju bara föreställa mig att mattläggaren har det problemet i 9/10 badrum så de måste ha ett knep för att lösa det känns det som.
Troligtvis skär de den rak i efterhand eller något skulle jag gissa.
Troligtvis skär de den rak i efterhand eller något skulle jag gissa.
Knepet är att spackla upp väggen så den blir rak...
3cm är rätt mycket, man börjar vid dörren (om man har vagn) och kommer det hörnet direkt så kommer det att bli tok...
Då får man rulla mattan från båda hållen och börja mitt på väggen, är då det sneda hörnet vid dörren så kan det gå bra.
3cm är rätt mycket, man börjar vid dörren (om man har vagn) och kommer det hörnet direkt så kommer det att bli tok...
Då får man rulla mattan från båda hållen och börja mitt på väggen, är då det sneda hörnet vid dörren så kan det gå bra.
Klicka här för att svara