Har nu äntligen tagit mig tid och kollat på skjutdörrarna som slår i varann i hallen... Håller på att bli tokig.
Det är ett par Lumi.. osäker på modell men hittar bara en skruv som kan justeras och det verkar flytta dörrarna i höjd bara. Den skruven sitter på en del som heter spacepro som man dessutom kan låsa fast dörren så den inte ska kunna komma loss.

När jag skjuter dörrarna förbi varann så slår dom i varann litegrann. Båda hjulen under ser ut att gå bra i rälsen eller vad man ska kalla det. Och jag har provat skruva olika höjd om det skulle göra skillnad men icke.

Känns som spåret där hjulen ska gå är för nära varann... men det är ju en komplett del så det kan det ju inte vara heller.

Vad tusan är fel? :D

(ignorera allt smuts på hjulen... om det nu inte är orsaken till att de slår i varann)

• Skjutdörrar i hallen som slår i varandra, med synliga golvskenor och verktyg på golvet i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skjutdörrar som kolliderar i en skena, med synliga hjul och smuts på skenorna.
    Skapa konto
  • Närbild av en skjutdörrs mekanism med metallskruv och svart plastdel på en Lumi-dörr. Dörren sitter i ett spår ovanpå ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Elisabeth Edén
  • Laddar…
Ser ut som att främre dörren inte går i spåret utan några mm längre in,
Dörrhjul som inte följer korrekt spår, syns med liten glipa mellan hjul och skena.
Skapa konto

Demmpa Demmpa skrev:
Ser ut som att främre dörren inte går i spåret utan några mm längre in,
[bild]
Mjaa håller med dig. Men hur kan jag justera det då? Finns bara den där skruven för upp och ner med hela dörren.

Men såg en annan sak nu... Hela rälsen sitter fan inte helt bra på ena sidan så det lutar typ lite. Uselt förklarat men jag tror jag är nåt på spåret nu... Men då måste jag dit med en ny skruv. Ska klura....

Den där spacepro modulen sitter olika tätt mot skjutdörrarna.. försökte trycka in den mot väggen men det går tungt så kanske måste ta loss hela den modulen eller vad man ska kalla det och böja den lite

prova kasta om dörrarna ( byta spår)

E egge80 skrev:
prova kasta om dörrarna ( byta spår)
Var inne på det också en sväng men spegel på den yttersta så känns som den ska vara ytterst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.