När vi målade om vår lilla gästtoalett monterade VVS ur tvättställ och toalettstolen så vi kunde komma åt alla väggar. Sedan arbetet blev klart och VVS monterade tillbaka allt började det lukta illa i gästtoaletten. Tvättställets avlopp och vattenlås är genomgånget flera ggr utan resultat. Börjar misstänka toalettstolen. Var ska jag börja på toalettstolen? Kan det vara cisternen? Noterar att det inte är silikon runt golvfästet, kan det orsaka? Lukten är inte direkt avloppslukt, den är lite syrligare liksom
.
Tvättstället har jag jobbat med i så många dimensioner så den kan man glömma: rensat låset tre gånger, även tagit loss hela bottenventilen och tvättat alla delarna, spolat överhålet med kallt vatten, varmt vatten, hett vatten, med och utan olika tillsatser som Yes, såpa, bikarbonat, ättika, och Klorin, till slut täppte vi till alla hål på tvättstället men ändå luktade det! Som svar på din fråga så fick jag googla dolt avlopp och toastolen ser ut som de bilder jag får upp, så jag tror svaret är ja, se bild.T tergo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ett klassiskt ställe i detta scenario är att man missat att få det tätt vid anslutningen toastol mot avlopp, krävs litet känsla där och rätt grejer så passningen blir perfekt.
Klicka här för att svara