Har suttit med det här i 3 timmar en fredag eftermiddag, någon som kan hjälpa mig?

Har en Toshiba Daisekai 9,5 samt WiFi i form av ett Asus minimesh system. Tidigare har det varit skitsmidigt att koppla upp sig och styra AC via appen.

För 3 dagar sedan krånglade nätet och jag trodde det var routersystemet, så jag återställde hela Mesh systemet och fick ansluta alla enheter på nytt. Funkar bra för övriga enheter.

Dock lyckas jag inte koppla AC till nätet hur mycket jag än försöker! Den säger att SSID och lösenord är fel när det inte är det. Blir galen! Tycker det varit så smidigt att kunna styra värmen via appen😪😪😪

Har även provat allt som står i denna manual…

Någon som har lust att rädda min fredag? #OCD

• Bild av Toshiba Mesh WiFi 6 System med installationskrav. Visar tre vita mesh routrar och text om nätverksinställningar och säkerhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Björne T
  • Laddar…
JAG.LYCKAS.INTE

• Felmeddelande på skärm: "Kunde inte ansluta till nätverket 'ACAdapter01'" när en adapter väljs i en app.
    Skapa konto
  • Instruktioner för att koppla AC till Wi-Fi visas på en skärm, med rekommendationer att använda 2.4GHz och undvika speciella tecken i lösenordet.
    Skapa konto
  • Alertmeddelande på en mobilskärm visar "Enter correct SSID and Password" när användaren försöker ansluta en AC-adapter.
    Skapa konto
Felmeddelandet har du förstås läst? Du har ett dedikerat 2,4 Ghz nät med unikt SSID alt är signalen så pass svag där pumpen står att den alltid ansluter med 2,4 Ghz?

Det brukar sitta billigast möjliga wifi enheter i icke IT prylar. Vissa klarar inte specialtecken i användarnamn eller lösenord.

arneri68 arneri68 skrev:
Felmeddelandet har du förstås läst? Du har ett dedikerat 2,4 Ghz nät med unikt SSID alt är signalen så pass svag där pumpen står att den alltid ansluter med 2,4 Ghz?

Det brukar sitta billigast möjliga wifi enheter i icke IT prylar. Vissa klarar inte specialtecken i användarnamn eller lösenord.
Jag har försökt genom att bara skapa ett 2,4 GHz gästnätverk med enkel inloggning utan resultat tyvärr! Funderar på om jag ska reseta min AC men lyckas inte riktigt ta reda på hur man gör… hittar nämligen inget i manualen😅 Stänga av och slå av/på strömbrytaren?

ELantagonism ELantagonism skrev:
Stänga av och slå av/på strömbrytaren?
Det kan hjälpa. Jag har gjort så på vår Daikin några gånger då den bråkat.

arneri68 arneri68 skrev:
Det kan hjälpa. Jag har gjort så på vår Daikin några gånger då den bråkat.
Tack för svar. Dum fråga men är det strömbrytaren som är utomhus, i vårt fall bredvid utomhusdelen? Jag hittar nämligen inget annat som kan tänkas reset AC’n?

ClasseClas
På mina Daikin och Fujitsi får man resetta wifimodulen som är en separat liten box antingen i maskinen eller vid sidan om.

ClasseClas
Se till att du har ett rent SSID på 2.4 GHz som inte används gemensamt av 5 GHz. Stäng tillfälligt av 5 GHz radion på routern under installation. Räkna inte med att wifimodulen på LLVP supportar mesh, iaf inte under installation.

Tack för svar. Dum fråga men är det strömbrytaren som är utomhus, i vårt fall bredvid utomhusdelen? Jag hittar nämligen inget annat som kan tänkas reset AC’n?
Jag brukar slå av säkringen. Bör gå lika bra att slå av brytaren vid utomhusdelen.

ClasseClas ClasseClas skrev:
På mina Daikin och Fujitsi får man resetta wifimodulen som är en separat liten box antingen i maskinen eller vid sidan om.
Alltså jag tror inte att jag fick med någon Wi-Fi modul med min?

ClasseClas
Det är förmodligen en separat manual för wifimodulen. Sök redan på den på nätet om du inte har den fysiskt hemma.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Det är förmodligen en separat manual för wifimodulen. Sök redan på den på nätet om du inte har den fysiskt hemma.

• Kontrollpanel på luftkonditioneringsenhet med gröna lysdioder som indikerar aktiv länk och ström. Bakom syns ett luftfilter.
    Skapa konto
ClasseClas
Reset är den högra knappen under LEDarna.

Bästa svaret

ClasseClas
OCD-kommentar
Dammsug filtrena för tusan! ☺️☺️😉

• Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.