Har suttit med det här i 3 timmar en fredag eftermiddag, någon som kan hjälpa mig?
Har en Toshiba Daisekai 9,5 samt WiFi i form av ett Asus minimesh system. Tidigare har det varit skitsmidigt att koppla upp sig och styra AC via appen.
För 3 dagar sedan krånglade nätet och jag trodde det var routersystemet, så jag återställde hela Mesh systemet och fick ansluta alla enheter på nytt. Funkar bra för övriga enheter.
Dock lyckas jag inte koppla AC till nätet hur mycket jag än försöker! Den säger att SSID och lösenord är fel när det inte är det. Blir galen! Tycker det varit så smidigt att kunna styra värmen via appen😪😪😪
Har även provat allt som står i denna manual…
Någon som har lust att rädda min fredag? #OCD
Har en Toshiba Daisekai 9,5 samt WiFi i form av ett Asus minimesh system. Tidigare har det varit skitsmidigt att koppla upp sig och styra AC via appen.
För 3 dagar sedan krånglade nätet och jag trodde det var routersystemet, så jag återställde hela Mesh systemet och fick ansluta alla enheter på nytt. Funkar bra för övriga enheter.
Dock lyckas jag inte koppla AC till nätet hur mycket jag än försöker! Den säger att SSID och lösenord är fel när det inte är det. Blir galen! Tycker det varit så smidigt att kunna styra värmen via appen😪😪😪
Har även provat allt som står i denna manual…
Någon som har lust att rädda min fredag? #OCD
Felmeddelandet har du förstås läst? Du har ett dedikerat 2,4 Ghz nät med unikt SSID alt är signalen så pass svag där pumpen står att den alltid ansluter med 2,4 Ghz?
Det brukar sitta billigast möjliga wifi enheter i icke IT prylar. Vissa klarar inte specialtecken i användarnamn eller lösenord.
Det brukar sitta billigast möjliga wifi enheter i icke IT prylar. Vissa klarar inte specialtecken i användarnamn eller lösenord.
Jag har försökt genom att bara skapa ett 2,4 GHz gästnätverk med enkel inloggning utan resultat tyvärr! Funderar på om jag ska reseta min AC men lyckas inte riktigt ta reda på hur man gör… hittar nämligen inget i manualen😅 Stänga av och slå av/på strömbrytaren?arneri68 skrev:
Se till att du har ett rent SSID på 2.4 GHz som inte används gemensamt av 5 GHz. Stäng tillfälligt av 5 GHz radion på routern under installation. Räkna inte med att wifimodulen på LLVP supportar mesh, iaf inte under installation.
Kolla härELantagonism skrev:
https://www.toshiba-värmepumpar.se/media/qvpnypx5/forenklad-manual-toshiba-wifi.pdf
Har inte denna maskin själv så jag saknar detaljkunskap.