Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Vi ska installera en kamin i stugan en rais vision 3 som har ett 150mm rör för luften. Entreprenören som gjutit vår platta har förberett med ett 100 mm ventilationsrör i plattan under kaminen.
Nu till min fundering kan man använda da sig av vanliga ventilations böjar och reduceringar för att ansluta eller måste det vara något special?
Eller någon som har något bra tips på hur man kan göra för det är rätt så trångt under kaminen och tidigare entreprenör som vi beställt stugan har gått I konkurs och går inte att rådfråga med
Nu till min fundering kan man använda da sig av vanliga ventilations böjar och reduceringar för att ansluta eller måste det vara något special?
Eller någon som har något bra tips på hur man kan göra för det är rätt så trångt under kaminen och tidigare entreprenör som vi beställt stugan har gått I konkurs och går inte att rådfråga med
Medlem
· västra götaland
· 372 inlägg
Ja här var det extra stort men då skulle jag kunna kapa spiroröret vid plattan sätta 2st 90 gradare för att sedan sätta en reducering innan jag övergår till flexibel slang med andra ord?G Gabbe1 skrev:
Klicka här för att svara