Eller att du har en läcka på sugledningen. Jag har haft det ett bra tag. Men det är fixat nu. Symptomen var liknande, även om jag aldrig fick motorskyddet att lösa ut.

En liten uppdatering av det roligare slaget.

Jag har nu provat att lossa skruven för att fylla på med vatten. Det gick sisådär... Från pumpen till min hydrofor finns inga avstängningskranar så jag chansade på att det satt någon form av backventil på inloppet till hydroforen. Det kan jag säga att det gjorde det inte. Det blev lite blött innan jag fick dit skruven ingen. Hahaha

Det fanns med andra ord vatten där redan. Och jag gissar att det inte kom ut någon luft att tala om.

Axbard_89 Axbard_89 skrev:
En liten uppdatering av det roligare slaget.

Jag har nu provat att lossa skruven för att fylla på med vatten. Det gick sisådär... Från pumpen till min hydrofor finns inga avstängningskranar så jag chansade på att det satt någon form av backventil på inloppet till hydroforen. Det kan jag säga att det gjorde det inte. Det blev lite blött innan jag fick dit skruven ingen. Hahaha
Funkar det nu då?

Nej det stämmer vatten fanns, ingen luft. Fortfarande amma problem. Det hann komma bra många liter innan jag dit skruven igen.

När vår pumpautomat (för bevattningsvattnet) drar med sig luft, så brukar orsaken vara att det inte är helt hundra tätt på sugsidan. Då är det att ta loss kopplingar och lägga på nytt lin/locherpasta, eller gängtejp, vilket man föredrar.

Detta händer med ojämnt intervall. Ibland går det flera år mellan. Misstänker att det finns flera faktorer, såsom pumpens rörelser, kyla/värme etc.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.