1 876 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Lövblås/lövsug
Hej
Vi har ganska mkt bambu i trädgården och dessa skruvar ganska ordentligt, de långsmala bladen de fäller är helsike att kratta upp, speciellt när de lägger sig över partier med singel....
Så, nu har jag ruttnat och söker ett alternativ att lösa mitt problem ordenligt, skulle vilja ha lövsug/lövblås som funkar till ändamålet.
Ngt som har tips ?
Höll på att skriva att pengarna inte när problemet, men tycker att det kan vara värt och betala om det fungerar och är bra.
Vi har ganska mkt bambu i trädgården och dessa skruvar ganska ordentligt, de långsmala bladen de fäller är helsike att kratta upp, speciellt när de lägger sig över partier med singel....
Så, nu har jag ruttnat och söker ett alternativ att lösa mitt problem ordenligt, skulle vilja ha lövsug/lövblås som funkar till ändamålet.
Ngt som har tips ?
Höll på att skriva att pengarna inte när problemet, men tycker att det kan vara värt och betala om det fungerar och är bra.
Annars kan du använda gräsklipparblad med den funktion som på vår tids amerikaniserade nysvenska kallas ”mulching”, så kommer bladen direkt gräsmattan tillgodo som ny näring.
Det gör man enkelt genom avstånd på munstycke och det man vill blåsa.Q q51020 skrev:
På min bensindrivna så kan man även reglera gaspådrag. Alternativt lite lätt "gaspumpande" så den inte går upp på fullvarv. Med lite träning funkar det även hyfsat på grusgångar, men är väl inte helt fulländat.😉
Har även påse för sug, men används sällan.
Sugfunktionen ? Funkar den ok?A AndersS skrev:Det gör man enkelt genom avstånd på munstycke och det man vill blåsa.
På min bensindrivna så kan man även reglera gaspådrag. Alternativt lite lätt "gaspumpande" så den inte går upp på fullvarv. Med lite träning funkar det även hyfsat på grusgångar, men är väl inte helt fulländat.😉
Har även påse för sug, men används sällan.
Har nog insett att jag behöver en bensindriven för att det skall vara ngn mening...
Har haft den i minst 10 år, så kan vara något sådant när jag nu tittar eller den mindre, den är nu i fritidshuset. Hade jag köpt idag hade jag nog valt den lilla ryggmaskinen då jag nästan bara blåser och det är bra tryck i deras maskiner, men vet inte om den har sugmöjlighet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avslutad: Vinn en kraftfull lövblås/lövsug
Tävling -
Lövblås/Lövsug bortskänkes - Billdal
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Avslutad: Vinn kraftfull lövblås med lövsugsfunktion
Tävling -
Tips om lövsug att ha på ryggen (ej lövblås)
Trädgårdsmaskiner -
Suga upp spån i trossbotten med lövblås/lövsug?
Verktyg & Maskiner