Tjena alla!

Gammal läsare men ny postare på detta eminenta forum :D

Har precis flyttat in i en "ny" lägenhet där toalettstolen är helt lös från golvet..
Skruvarna som sitter på sidan av stolen ( ca 4-5cm långa ) har gått av på hälften, avloppsröret från stolen pekar rak bakåt och skapar lite spänningar i stolen så den får ett naturligt lutande bakåt vilket resulterar i en ca 1cm glipa i framkant.

Härom kvällen så rengjorde jag under stolen samt försökte skrapa bort allt gammalt silicon och dylikt som fanns där, drog på ett par rader pl600 och satte ca 50kilo vikter på stolen men likt förb... så vill inte stolen binda sig med golvet...:eek:

Badrummet ska renoveras i framtiden, men just nu söker jag en provisorisk lösning så man slipper vara nervös när ungarna använder muggen.

Nya skruv? Kör VVS skruv typ 6*90 så håller det till renovering

Nackdelen är ju att dom gamla skruvarna gått av nere i befintliga hål ( var kanske lite otydlig i mitt första inlägg ), är sjukt osugen på att ställa mig och borra nya hål..

Vi hade samma sak på vår stol som också har röret bakåt... Jag har knackat in ett par plastkilar (för fönstermontage) i framkant på stolen och sen kletat lite silikon runt dem så de ska hållas på plats.

anders07 skrev:
Vi hade samma sak på vår stol som också har röret bakåt... Jag har knackat in ett par plastkilar (för fönstermontage) i framkant på stolen och sen kletat lite silikon runt dem så de ska hållas på plats.
Ja det va en tanke jag hade, alternativt kila fast nått i bakkant mellan vägg och stol... inget fan av rejäla tattarlösningar men ibland får man nog bara bita ihop och göra det enkelt =)

O
Nu är jag kanske ute å cyklar, men har du testat å limma tronen med silikon? PL600 är väl inte det bästa å limma med i det här fallet om jag hängt med rätt när det gäller PL600.
Dvs gör om gör rätt..:D.. Nä nu var jag elak.... framförallt då jag kan ha fått allt om bakfoten....

Odjuret : Va precis hur elak du vill =) är inte helt 100% säker på att pl600 är rätt medel att använda... Ska se om jag kan slabba bort det jag lyckats kladda dit och dra på ett varv med silicon istället :-)

Alla sätt är bra, men bara ett är rätt :-P

Jag ville inte limma med silikon med risk för att det blir fukt/vatten under stolen... Iofs så lär det ju avdunsta med tiden då det kommer ut i klinkerfogen men ändå...

Silikon kan användas till klinkergolv. Men bör inte användas till våtrumsmatta då det finns risk att stolen drar loss mattan från golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.