902 läst ·
4 svar
902 läst
4 svar
Lönar det sig?
Gokväll..jag håller på med en stuga med innermått 25kvm..Har pulpettak där isolerningen blir 26,5cm ..
Funderar på att spika upp en 45x70 på tvären för köldbryggan och för att få 33,5 cm i taket innan plast o glespanel..Är det värt extrapengen och jobbet? Väggarna är 145+45 isolering..Jo jag såg nåt länktips men är för trött nu och vill bara ha ett enkelt bra svar
Såklart är 26,5 bättre än 33,5 ,men hur mycket bättre?
Mvh
Funderar på att spika upp en 45x70 på tvären för köldbryggan och för att få 33,5 cm i taket innan plast o glespanel..Är det värt extrapengen och jobbet? Väggarna är 145+45 isolering..Jo jag såg nåt länktips men är för trött nu och vill bara ha ett enkelt bra svar
Mvh
Det är inget fel att få mer isolering , finns det plast i taket före så ska du inte plasta igen ,
används stugan vintertid , det verkar vara bra isolering i väggarna , värmen går alltid upp i tak och ut den vägen , sedan är det upp till dig om pengar och arbete är nödvändigt , ,
det kommer inte att skilja så mycket i värde
används stugan vintertid , det verkar vara bra isolering i väggarna , värmen går alltid upp i tak och ut den vägen , sedan är det upp till dig om pengar och arbete är nödvändigt , ,
det kommer inte att skilja så mycket i värde
Klicka här för att svara