Som sagt riktigt nöjd. Men vart några timmar i både stans och fräsmaskin. Och inte minst framför ritprogrammet.

Nu har jag börjat rita på ett skoställ och hatthylla.

Tillverkade även hållare till tandborstarna. Ingen stor grej, men vart kanon.

• Gilla
FiaPåhöjden
  • Laddar…
och är det någon som vill kika närmare på sängarna så är det helt ok. Och kan jag svara på några frågor om det finns några, så gör jag gärna det

Oscar H G Dyrstad skrev:
tack, några fler förslag eller erfarenheter?
Bara erfarenheter (och kanske ett förslag):
Har bott i våningssängar många gånger, för det mesta med bra upplevelser, bland annat på den tiden man i unga år gjorde "lumpen".

Men det har också slutat sådär :(

Minns en gång vid ett företagsevent, där vi bodde fyra personer i ett rum med två våningssängar.
Jag hamnade i en översäng, och behövde på efternatten gå och göra, ja ni vet vad.
Satte mig upp, sträckte ner benen och så, bump, golvet var ju en meter lägre.
Inget behagligt uppvaknande kan jag lova :thumbdown:

Så förslaget är: undvik våningssängar!
Vi har sådana i fritidshuset, men översängarna används inte, annat än för resväskor och lådor.

Sängen är gjord i 25*25 rör. 2mm gods. Väger väldigt lite. Och är tvär stum. Sviktar eller svajar noll. Smart byggd helt enkelt:)

Alexander Kraft skrev:
Sängen är gjord i 25*25 rör. 2mm gods. Väger väldigt lite. Och är tvär stum. Sviktar eller svajar noll. Smart byggd helt enkelt:)
Och hur påverkar det personsäkerheten?

Berätta vad du har för väggmaterial så kan man ge bättre förslag.
Jag byggde en del loftsängar på 80-talet och den bästa var fällbar med gasfjädrar från bilskroten.

I varje charter-segelbåt finns det våningssängar. Inga problem alls. Men visst, att klättra ut och pinka mitt i natten kan vara lätt jobbigt.

Thomas_Blekinge skrev:
I varje charter-segelbåt finns det våningssängar. Inga problem alls...
Nej, inga problem för skepparen, för våningssängarna finns i förskeppet, där inhyrda gastar och andra mindre värda sover.
Inte i hytterna akterut, där skeppare och ägare kojar.

Alexander Kraft skrev:
Blev snyggt...blir lite problem att hantera stålrör för många tror jag dock - kräver en annan verktygsuppsättning och skillset ?

/K

KnockOnWood skrev:
Bara erfarenheter (och kanske ett förslag):
Har bott i våningssängar många gånger, för det mesta med bra upplevelser, bland annat på den tiden man i unga år gjorde "lumpen".

Men det har också slutat sådär :(

Minns en gång vid ett företagsevent, där vi bodde fyra personer i ett rum med två våningssängar.
Jag hamnade i en översäng, och behövde på efternatten gå och göra, ja ni vet vad.
Satte mig upp, sträckte ner benen och så, bump, golvet var ju en meter lägre.
Inget behagligt uppvaknande kan jag lova :thumbdown:

Så förslaget är: undvik våningssängar!
Vi har sådana i fritidshuset, men översängarna används inte, annat än för resväskor och lådor.
En ren vanesak...bygger man en säng som man inte kan kliva direkt ur heller (tex stege i fotändan/halva långsidan endast) så minskar risken för misstag betydligt :)
/K

Det är en vanesak. Som student bodde jag i loftsäng i flera år men då hade vi takhöjd 3,80. Sängen var typ 2x2 m.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.