Tänkte byta mina glödlampor av kronljustyp till halogen men blev fundersam när jag såg att 18W halogen, som ska motsvara 25W vanlig, bara har 170 lumen enligt kartongen. En standard 25W har ju ca 225 lumen. Ser ju ut som jag bara kan dimma ner standard till 18W så har jag 170 lumen fast aningen mer röd färgton i ljuset. Halogen Energysaver 30% ser inte ut att stämma, bara ett något svagare ljusflöde... Blir det sämre ljus?