5 241 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Lite "murkna" täcklock.
I mitt fall (bilden ovan) så tycker jag det blev alldeles för fult att ha hela brädor.cecar33 skrev:
Problemet försvinner för övrigt inte alls då man har samma problem ovanför alla fönster och dörrar.
Jo, men det förutsätter jag är en självklarhet för de flesta? Problemet är ju att det är betydligt svårare att skydda uppviket på plåten, det som sticker upp bakom panelen.b8q skrev:
Samma problem här. Snubben som ägde huset innan har satt dem kloss intill. Men min panel verkar klara sig. Den är fin fortfarande. Men har funderat på om jag skulle på något sett kapa dem med en dremmel eller multi på plats. Bara för att säkra upp dem.
Ja det har du ju rätt i
kanske skulle göra så att jag kapar av skiten en bit upp med vinkel.
Känns dock lite pilligt att få in plåten bara. Att det blir mindre jobb vetifan då man måste lossa alla stuprör, jag har en balkong och 2st entré ingångar med knäckt tak där blir det med lite pill. Men skulle nog bli snyggt.
Att ta bort plåten och lägga "hela" brädor går ju helt bort, fasen vad fult huset hade blivit, helt livlöst.
/Micke
Känns dock lite pilligt att få in plåten bara. Att det blir mindre jobb vetifan då man måste lossa alla stuprör, jag har en balkong och 2st entré ingångar med knäckt tak där blir det med lite pill. Men skulle nog bli snyggt.
Att ta bort plåten och lägga "hela" brädor går ju helt bort, fasen vad fult huset hade blivit, helt livlöst.
/Micke
Hade visst redan en liggande bräda under plåtkanten, trodde nästan det. Blr till att byta till våren. Aja något ska man ju ha att göra phuuu. Att köpa renoveringsobjekt (total) betyder minimalt med fritid. Har inte gjort något annat på min lediga tid under 1,5år nu. Tror jag har ca 2-3 lediga helger och någon kväll haha
Klicka här för att svara