Hej

Inte direkt använt LinkedIn innan men har börjat lite smått. Nedskärningar på jobbet så kanske får lämna. Vill inte söka något aktivt förrän allt är klart för vill helst vara kvar där jag är. Vill heller inte att någon ser att jag kollar på något.

Men går det på något sätt att visa en rekryterare att man varit inne och läst en annons? Så de kanske kontaktar en om de tycker man passar.
 
Rekryteraren har ett annat konto än du har och ser att du tittat tror jag.

men bäst är väl att anmäla ditt intresse om du är just intresserad?
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Hej

Inte direkt använt LinkedIn innan men har börjat lite smått. Nedskärningar på jobbet så kanske får lämna. Vill inte söka något aktivt förrän allt är klart för vill helst vara kvar där jag är. Vill heller inte att någon ser att jag kollar på något.

Men går det på något sätt att visa en rekryterare att man varit inne och läst en annons? Så de kanske kontaktar en om de tycker man passar.
Ett annat tips är att i din profil välja valet ”öppen för nya arbetsmöjligheter” då ser rekryterarna att du är intresserad av nytt. Jag vet att Linkedin gör det de kan för att en rekryterare på din nuvarande arbetsplats inte ska se detta men jag tror inte att de kan garantera något.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Ett annat tips är att i din profil välja valet ”öppen för nya arbetsmöjligheter” då ser rekryterarna att du är intresserad av nytt. Jag vet att Linkedin gör det de kan för att en rekryterare på din nuvarande arbetsplats inte ska se detta men jag tror inte att de kan garantera något.
Japp, jag har fyllt i något sådant att jag är öppen för nya möjligheter och det ska bara synas för rekryterare och inte för min nuvarande arbetsgivare.
 
F FRS05 skrev:
Japp, jag har fyllt i något sådant att jag är öppen för nya möjligheter och det ska bara synas för rekryterare och inte för min nuvarande arbetsgivare.
Låter utmärkt, passa på att söka lite om du hittar ngt intressant. Det skadar inte att vara igång med ansökningarna och träna på att gå på intervjuer om du kommer så långt!
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg skrev:
Låter utmärkt, passa på att söka lite om du hittar ngt intressant. Det skadar inte att vara igång med ansökningarna och träna på att gå på intervjuer om du kommer så långt!
Egentligen ska man göra det men jag sitter lugnt i båten. Mitt "problem" är att jag går oerhört hårt in för bara en intervju så det tar otroligt med kraft på mig att hålla på att ansöka. Så sparar det tills jag vet helt och hållet.
 
  • Gilla
Henkan Sundberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.